توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی روشنه‌های تجدید حیات طبیعی حاصل از خشکه‌دارها در یک راشستان دخالت نشده (مطالع? موردی: سری جمند- گلبند) دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی روشنه‌های تجدید حیات طبیعی حاصل از خشکه‌دارها در یک راشستان دخالت نشده (مطالع? موردی: سری جمند- گلبند)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی روشنه‌های تجدید حیات طبیعی حاصل از خشکه‌دارها در یک راشستان دخالت نشده (مطالع? موردی: سری جمند- گلبند)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی روشنه‌های تجدید حیات طبیعی حاصل از خشکه‌دارها در یک راشستان دخالت نشده (مطالع? موردی: سری جمند- گلبند) :




تعداد صفحات :17

زمینه و هدف: خشکه­دارها سبب ایجاد روشنه­های طبیعی در داخل توده جنگل می­شوند و برای تنوع زیستی در جنگل بسیار ضروری هستند، بنابراین در اغلب بررسی­ها و دخالت­های جنگل‏شناسی بر حفظ و نگهداری از آن‏ها تأکید شده است. روش بررسی: در این مطالعه با پیمایش صددرصد سطح عرصه 47 هکتاری راشستان دخالت نشده در جنگل ویسر نوشهر، از سطح روشنه­های تاج­پوشش حاصل از خشکه­دارهای سرپای موجود در آن از لحاظ کمی و کیفی نمونه برداری شد. مجموعاً 14 خشکه­دار سرپا در سطح روشنه­های موجود شناسایی شدند که بیشترین تعداد مورد بررسی مربوط به گونه راش بود.در این تحقیق، میزان پوسیدگی خشکه­دارها در چهار کلاسه صورت پذیرفت. یافته­ها: نتایج نشان داد با توجه به شیب ملایم منطقه مورد مطالعه اغلب خشکه­دارها از قطر و ارتفاع قابل توجهی برخوردارند و می­تواند نشان دهنده این موضوع باشد که، اغلب درختان خشک شده دیرزیستی کامل داشته­اند. همچنین گذشت زمان که با افزایش درجه پوسیدگی خشکه­دارها همراه است موجب کاهش اندازه سطح روشنه می­شود. بر اساس نتایج بدست آمده، ارتباط درجه پوسیدگی خشکه­دار با فراوانی زادآوری در هکتار در سطح 5% معنی­دار می­باشد. بحث و نتیجه­گیری: نتایج حاصل از این پژوهش نشان می­دهد که بیشترین میزان استقرار نهال‏ها در سطح روشنه خشکه­دارهای با درجه پوسیدگی پیشرفته تا کامل می­باشد و ارتباط بین اندازه سطح روشنه با فراوانی زادآوری استقرار یافته در سطح 5% اختلاف معنی­داری ندارد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky