توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ارائه روشی هوشمند به منظور استخراج خودکار پارامترهای مورد نیاز در جراحی ستون فقرات با به کارگیری ابر نقاط تصاویر توموگرافیک دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارائه روشی هوشمند به منظور استخراج خودکار پارامترهای مورد نیاز در جراحی ستون فقرات با به کارگیری ابر نقاط تصاویر توموگرافیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارائه روشی هوشمند به منظور استخراج خودکار پارامترهای مورد نیاز در جراحی ستون فقرات با به کارگیری ابر نقاط تصاویر توموگرافیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارائه روشی هوشمند به منظور استخراج خودکار پارامترهای مورد نیاز در جراحی ستون فقرات با به کارگیری ابر نقاط تصاویر توموگرافیک :




تعداد صفحات :26

ناهنجاری‌های هندسی ستون فقرات، عموماً با دردهای مزمن کمری و گردنی همراه می‌باشند. در این ناهنجاری‌ها انحنای ستون مهره در فضای سه‌بعدی دستخوش تغییراتی می‌شود که در بسیاری از موارد ضمن کاهش میزان بازشدگی قفسه سینه، باعث بروز اختلالات تنفسی و اثرات منفی بر روی سیستم قلبی می‌شود. برای تصحیح این ناهنجاری‌ها و جلوگیری از پیشرفت آن‌ها در حالت حاد، جراحان از جراحی فیوژن خلفی ستون مهره‌ها استفاده می‌کنند. قبل از انجام عمل جراحی به منظور تشخیص وضعیت بیمار و انتخاب نحوه مناسب عمل، استخراج برخی پارامترهای کلینیکی مهم ستون فقرات ازجمله انحناها، زوایای کوب، انحراف جانبی، زوایای مهره‌ها و میزان چرخش آن‌ها در صفحات مختلف ضروری است. در این پژوهش ابتدا با استفاده از تصاویر توموگرافیک ویرایش شده در نرم‌افزار میمیکس، مدل سه‌بعدی ستون مهره‌ها در قالب ابر نقاط آماده شد. سپس ضمن تفکیک و جداسازی مهره‌ها به کمک روش‌های خوشه‌بندی مختلف ازجمله روش شبکه عصبی خودسازمان‌ده، روش k-میانگین و روش سلسله مراتبی اطلاعات هندسی مهم مقاطع ستون مهره‌ها ازجمله انحناهای ستون مهره‌ها و زوایای آن با استفاده از الگوریتم‌های تخصیص منحنی، به‌صورت خودکار استخراج شد. علاوه بر این ضمن پیاده‌سازی الگوریتم‌های مشخص، سایر ویژگی‌های کلینیکی هریک از مهره‌ها ازجمله کمینه و بیشینه ارتفاع مهره در سه بعد، طول و عرض جسم مهره‌ای و همچنین جابجایی نسبی مهره‌ها به صورت خودکار محاسبه گردید. به‌منظور اعتبارسنجی روش‌های ارائه‌شده و اندازه‌های استخراج‌شده، مقادیر به‌دست‌آمده در هر مرحله بار دیگر به‌صورت دستی در نرم‌افزار میمیکس محاسبه شدند. با مقایسه مقادیر متناظر، اعتبار نتایج و کارایی بالای الگوریتم‌های پیشنهادی تأیید گشت.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky