توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی دو سالانه جدول زندگی کرم برگ‌خوارتوتGlyphodes pyloalis Walker (Lep.: Pyralidae) در شرایط صحرایی دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی دو سالانه جدول زندگی کرم برگ‌خوارتوتGlyphodes pyloalis Walker (Lep.: Pyralidae) در شرایط صحرایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی دو سالانه جدول زندگی کرم برگ‌خوارتوتGlyphodes pyloalis Walker (Lep.: Pyralidae) در شرایط صحرایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی دو سالانه جدول زندگی کرم برگ‌خوارتوتGlyphodes pyloalis Walker (Lep.: Pyralidae) در شرایط صحرایی :




تعداد صفحات :24

پروانه برگ­خوار توت Glyphodes pyloalis Walkerآفت اختصاصی درختان توت در شمال ایران است. در پژوهش حاضر، پارامترهای جدول زندگی این آفت در سال­ های 1393 و 1394 در شرایط صحرایی شهر رشت بررسی شد. داده­ های جدول زندگی بر اساس نظریه سن- مرحله رشدی دوجنسی تجزیه و تحلیل شدند. بین طول دوره پیش از بلوغ در دو نسل در سال 1393 اختلاف معنی ­دار بود، اما در طول دوره پیش از بلوغ برای سه نسل در سال 1394 اختلاف معنی­ داری مشاهده نشد. کل دوره پیش از تخمریزی، دوره تخمریزی و باروری در نسل اول سال 1393 به صورت معنی ­داری بیش­تر از نسل دوم بود. نرخ ذاتی افزایش جمعیت (r) در نسل اول سال 1393 (093/0 بر روز) کم­تر از نسل دوم (106/0 بر روز) بود در حالی که نرخ خالص تولید مثل (R0)، نرخ ناخالص تولیدمثل (GRR) و میانگین طول یک نسل (T) در نسل اول سال 1393 بیش­تر از نسل دوم بود. مقدار r، R0 و T برای نسل­ های اول تا سوم مورد مطالعه در سال 1394 به ­ترتیب بین 093/0 - 081/0 بر روز، 62/24 - 66/14 نتاج و 32/33 - 91/32 روز نوسان داشت. از آن­جا که پارامترهای جدول زندگی این آفت در نسل­ های مختلف در شرایط طبیعی متفاوت بود، نتایج پژوهش حاضر نشان می ­دهد که جمع­ آوری داده­ های جدول زندگی در شرایط صحرایی ضروری به نظر می­ رسد تا با درک دقیق تغییرات فصلی کرم برگ­خوار توت در برنامه­ های کنترل تلفیقی گام موثری برداشت.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky