توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثر جاده های جنگلی بر تنوع گونه های گیاهی، ماده آلی و میزان کربن آلی (مطالعه موردی: جنگل خیرود نوشهر) دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر جاده های جنگلی بر تنوع گونه های گیاهی، ماده آلی و میزان کربن آلی (مطالعه موردی: جنگل خیرود نوشهر)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر جاده های جنگلی بر تنوع گونه های گیاهی، ماده آلی و میزان کربن آلی (مطالعه موردی: جنگل خیرود نوشهر)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر جاده های جنگلی بر تنوع گونه های گیاهی، ماده آلی و میزان کربن آلی (مطالعه موردی: جنگل خیرود نوشهر) :




تعداد صفحات :26

جاده ها تأثیرات مثبت و منفی قابل توجهی بر محیط اطراف خود دارند که این تأثیرات در قالب علم بوم شناسی جاده بررسی می‌شود. در این پژوهش تأثیر جاده روی تنوع گونه های گیاهی، میزان ماده آلی و کربن آلی بررسی شد. اندازه گیری‌ها در 10 نقطه با فاصله 100 متر از یکدیگر در طول جاده در جنگل آموزشی-پژوهشی خیرود انجام گرفت. در هر نقطه در سمت ترانشه خاکبرداری و ترانشه خاکریزی خط نمونه 100متری عمود بر محور جاده پیاده شد و در طول هر خط نمونه 10 قطعه نمونه 10×10متر برای بررسی گونه های درختی، 10زیر قطعه نمونه 2×2 متر برای بررسی گونه های علفی و 10 زیر قطعه نمونه 5/0 × 5/0 متر برای نمونه های لاشبرگ پیاده شد. بر اساس نتایج بدست ‌آمده جاده جنگلی خیرود از نظر آماری تأثیر معنی داری بر تنوع گونه های گیاهی، میزان ماده آلی و کربن آلی نداشت. تنها بین دو دامنه خاکبرداری و خاکریزی در برخی فواصل تفاوت تنوع گونه های درختی، میزان ماده آلی و کربن آلی از نظر آماری معنی دار بود. این نتایج بیانگر این مطلب است که جاده مورد مطالعه به ­دلیل محدود بودن ترافیک، عرض کم، طراحی و ساخت همخوان با طبیعت که توسط کارشناسان جنگل صورت گرفته و از خاکبرداری و خاکریزی‌های بی مورد اجتناب شده است اثر بوم شناختی کمتری نسبت به جاده های مطالعه شده در پژوهش های قبلی داشته است و پدیده جزیره ای شدن در این جاده آن چنان قابل توجه نیست.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky