توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین جایگاه حس مکان در ارتقا کیفیت طرح دانشکده هنرومعماری دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین جایگاه حس مکان در ارتقا کیفیت طرح دانشکده هنرومعماری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین جایگاه حس مکان در ارتقا کیفیت طرح دانشکده هنرومعماری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین جایگاه حس مکان در ارتقا کیفیت طرح دانشکده هنرومعماری :






تعداد صفحات :29

چکیده مقاله:

فضاهای آموزشی یکی از حوزه های معماری محیطی هستند که نقش عمده ای را در یک جامعه ایفا می نمایند. نقش آموزش در توسعه جامعه انکارناپذیر است. بی توجهی و ناآگاهی در طراحی فضاهای آموزشی در بسیاری از کشورها نتایج نامطلوب خود را نشان داده است. از این رو، یکی از عوامل موثر تربیتی در آموزش و پرورش نوین، چگونگی معماری مدارس و دانشگاه ها است. معلم، استاد، کتاب، دانش آموزان، دانشجویان، روش های تدریس، مدیریت آموزشی و خانواده از جمله عواملی هستند که معمولا در فرایند یادگیری، موثر تلقی گشته و مورد بررسی و کند و کاو قرار می گیرند و همچنین این عوامل باعث افزایش حس تعلق به مکان دانش آموزان و دانشجویان می شود. در حالی که در تعلیم و تربیت جدید، فضای آموزشی و فیزیکی مدرسه نه تنها یک محیط خشک و بی روح و فاقد تاثیر در فرآیند یادگیری محسوب نمی گردد. به طور خلاصه، دانشکده هنر و معماری محیطی است جذاب برای خلق، نه مکانی عذاب آور. بنابراین در این تجربه تلاش خواهد شد تا مدلی مناسب برای یک دانشکده هنر با اصول نوین آموزشی و فضاهای حس تعلق به مکان ارایه گردد. هدف اصلی پژوهش حاضر برسی طراحی دانشکده هنر و معماری با رویکردحس تعلق به مکان است. این پژوهش به روش اسنادی با بهره گیری از مقالات، کتب، منابع آنلاین و تحلیل نمونه های موردی انجام گردیده است. نتایج تحقیق نشان داد با وجود تاکید نظریه پردازان بر اهمیت حس تعلق به مکان، شرایط موجود نشان از شکل گیری حس تعلق به مکان می باشد، که منجر به از دست رفتن ارتباط متقابل انسان با محیط خواهد شد؛ و مشکلاتی همچون گم گشتگی، بی ریشه بودن و عدم امنیت را در پی خواهد داشت. با این وجود تلاش چشمگیری در ایجاد بستر مناسب برای شکل گیری و ثبت خاطره انجام نمی پذیرد، بدین ترتیب پرداختن به کیفیت تعلق به حس مکان اهمیت می یابد. از عوامل موثر بر حس تعلق به مکان، فعالیت های جمعی جایگاه مهمی دارند؛ و از میان مراکز آموزشی، دانشکده ی هنر و معماری به جهت انجام فعالیت های کارگاهی و آتلیه ای این قابلیت را داراست از این رو، به عنوان نمونه طراحی دانشکده ی هنر و معماری انتخاب گردیده است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky