توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی خصوصیات روان‌سنجی پرسش‌نامه‌ی نظریه‌ی ذهن کودکان دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی خصوصیات روان‌سنجی پرسش‌نامه‌ی نظریه‌ی ذهن کودکان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی خصوصیات روان‌سنجی پرسش‌نامه‌ی نظریه‌ی ذهن کودکان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی خصوصیات روان‌سنجی پرسش‌نامه‌ی نظریه‌ی ذهن کودکان :


تعداد صفحات :16

هدف: نظریه ی ذهن یکی از موضوعات چالش برانگیز در روان شناسی رشد به شمار می‌رود. هدف این پژوهش، بررسی پایایی و روایی پرسش نامه ی نظریه ی ذهن در کودکان سه تا نُه ساله است.
روش: پژوهش حاضر از نوع زمینه یابی است. بدین منظور 490 کودک (244 پسر و 246 دختر) از مقاطع پیش آمادگی، پیش دبستانی و دبستان با میانگین سنی شش و انحراف معیار 2/02 به شیوه ی خوشه ای (چندمرحله ای) انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مادران این کودکان خواسته شد تا پرسش نامه ی نظریه ی ذهن هوتچینز (2012) را تکمیل کنند. بررسی پایایی مقیاس باز ضریب آلفای کرونباخ و روایی مقیاس با روش تحلیل عاملی تاییدی بررسی شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که ضریب پایایی پرسش نامه با استفاده از آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 0/77 و برای هر کدام از عوامل در سه سطح ابتدایی، اساسی و پیشرفته به ترتیب 0/9، 0/68 و 0/74 است. نتایج تحلیل عاملی تاییدی نیز با استفاده از شاخص های GFI، AGFI، RMSEA، CFI، NFI، IFI نشان دهنده ی برازش خوب مدل در تعیین عوامل به شکل اولیه (هوتچینز،2012) بود. نتایج هنجاریابی هم نشان داد که نمرات میانگین جمعیت ایرانی در هر سه سطح اولیه، اساسی و پیشرفته به ترتیب 19، 17/94 و 15 است و دختران و پسران در مولفه های تیوری ذهن تفاوت معناداری ندارند.
نتیجه گیری: پژوهش نشان داد که پرسش نامه ی نظریه ی ذهن ابزاری پایا و روا برای سنجش نظریه ی ذهن در جمعیت ایرانی است و محققان و متخصصان حوزه ی روان شناسی رشد می توانند از آن برای سنجش نظریه ی ذهن و ارایه ی راه کارهای تقویت تیوری ذهن در کودکان استفاده کنند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky