توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی کارایی سازه‌های الگوی باور بهداشتی در پیش بینی رفتارهای پیشگیری کننده از حوادث ناشی از کار در کارگران ساختمانی دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی کارایی سازه‌های الگوی باور بهداشتی در پیش بینی رفتارهای پیشگیری کننده از حوادث ناشی از کار در کارگران ساختمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی کارایی سازه‌های الگوی باور بهداشتی در پیش بینی رفتارهای پیشگیری کننده از حوادث ناشی از کار در کارگران ساختمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی کارایی سازه‌های الگوی باور بهداشتی در پیش بینی رفتارهای پیشگیری کننده از حوادث ناشی از کار در کارگران ساختمانی :


تعداد صفحات :13

سالانه 3/5 میلیون نفر به خاطر حوادث ناشی از كار تلف می‌شوند كه خسارتهای مالی آن 500 میلیارد دلار برآورد شده است و بسیاری از این حوادث را می‌توان با ارتقای رفتارهای ایمن كاهش داد. لذا مطالعه حاضر با هدف تعیین کارایی سازه‌های الگوی باور بهداشتی در پیش بینی رفتارهای پیشگیری‌کننده از حوادث ناشی از کار در کارگران ساختمانی مشهد انجام شده است. پژوهش حاضر یك مطالعه توصیفی ـ تحلیلی بوده است که بر اساس الگوی باور بهداشتی طراحی شده و طی آن ارتباط بین متغیرهای الگو و حوادث ناشی از کار به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از کار در 176 کارگر ساختمانی که از بین کارگران ساختمانی مناطق 13 گانه شهر مشهد به صورت تصادفی مرحله‌ای انتخاب شده بودند، مورد بررسی قرار گرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات، دو پرسشنامه حاوی سؤالات مربوط به اطلاعات دموگرافیک و سازه‌های الگو بود. نتایج نشان داد كه بین رفتارهای پیشگیری از حوادث ناشی از کار و منافع درك شده (0/319 =r)، موانع درك شده (0/263- = r )، تهدید درك شده (0/603 = r ) و علائم برای عمل (0/265 = r) و خودکارآمدی درك شده (0/424 = r) ارتباط معنی‌داری از نظر آماری وجود دارد. شاخص‌های تحلیل رگرسیون نیز نشان داد 41/7 درصد از پراکندگی مشاهده شده در استفاده از وسایل ایمنی توسط سه متغیر مستقل خود کارآمدی، تهدید درک شده، منافع درك‌شده توجیه می‌شود. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد تهدید درك‌شده و خود کارآمدی بیشترین نقش را در پیش بینی دارا هستند. بر اساس نتایج این مطالعه و با توجه به رابطه معنی‌دار بین تهدید درك‌شده با عملكرد، برنامه آموزشی بر اساس الگوی باور بهداشتی برای بالا بردن حساسیت و شدت درك‌شده در کارگران با تأكید بر افزایش خودکارآمدی پیشنهاد می‌گردد، که می‌تواند با درک بیشتر از منافع در رفع موانع مفید بوده و بدینوسیله رفتارهای پیشگیری‌كننده ازحوادث ناشی از کار را در کارگران ارتقا بخشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky