توضیحات

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بررسی کلیسای جامع «سن پیر» (St-Pierre) در مون پلیه دارای 30 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت بررسی کلیسای جامع «سن پیر» (St-Pierre) در مون پلیه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بررسی کلیسای جامع «سن پیر» (St-Pierre) در مون پلیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بررسی کلیسای جامع «سن پیر» (St-Pierre) در مون پلیه :

بخشی از مطلب
کلیسای جامع سن پیر به همان اندازه که بزرگ و عریض است، ابهت هم دارد و جزو مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی جنوب فرانسه‌ به شمار می‌رود. این کلیسا به دستور پاپ اوربن پنجم در سال 1365 ساخته شد و در سال 1536 زمانی که اسقف اعظم به مون پلیه آمد، به یک کلیسای جامع بدل گشت. به لطف دو ستون استوانه‌ای که به برج شباهت دارند، این کلیسا اندکی شبیه به یک قلعه شده است. این ستون‌ها که حدود 4/55 متر قطر دارند، سر در ورودی خیره کننده طاقی کلیسا را بر دوش می‌کشند. حتی این امر باعث شد تا در طول تاریخ آن را دژ سن پیر هم بنامند و این قسمت‌ها عناصر معماری قرون وسطایی اصلی‌ای هستند که تاکنون پا بر جای مانده‌اند. البته در قرن شانزدهم به خاطر جنگ‌های مذهبی بین کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها این بنا آسیب‌های زیادی دید.
 
درست در کنار کلیسا می‌توانید مدرسه طب را ببینید که در صومعه سابق «سن بونوا» (Saint-Benoît) واقع شده است. موزه آناتومی هم در همان حیاط بوده و می‌توانید به عنوان بخشی از تور هدایت شده دانشکده طب به آن نیز سر بزنید. کلیسا هر روز برای بازدید باز بوده و هزینه‌ بلیط ورودی هم ندارد. البته در ماه‌های تابستان، اداره گردشگری مون پلیه تورهای هدایت شده‌ای ترتیب می‌دهد. این مجموعه بیشتر به سبک گوتیک ساخته شده اما عناصری از سبک رومی را نیز می‌توان در آن دید. وجود تنها یک راهرو یکی از همین ویژگی‌ها به شمار می‌رود. فضای داخلی آن چندین بار در طول تاریخ تغییر یافته و در طی قرون 17 و 19 نیز بازسازی‌هایی در آن صورت گرفته است.
باغ گیاه شناسی مون پلیه درست پشت کلیسای جامع قرار دارد. اگر صبح به اینجا بیایید و اول از کلیسا بازدید کنید بهتر خواهد بود. بعد از آن به گردش در میان باغ‌ها بپردازید و با گیاهان دارویی و غیره آشنا شوید. این باغ‌ها برای کمک به دانشجویان دانشگاه پزشکی معروف مون پلیه ساخته شدند تا آن‌ها را در مطالعه گیاهان دارویی کمک کنند. برای استراحت و صرف یک نوشیدنی می‌توانید به کافه «بروک» (Broc) سر بزنید که تنها در فاصله‌ای پنج دقیقه‌ای از باغ گیاه‌شناسی قرار دارد. فضای این کافه به خوبی جو حاکم بر مون پلیه را منعکس می‌کند زیرا تنها از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر باز بوده و تنها برای یک توقف قبل از ناهار مناسب است.
و......


برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky