توضیحات

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 بررسی معماری مدرن اولیه-معماری مدرن متعالی-معماری مدرن متاخر پاورپوینت دارای 62 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت بررسی معماری مدرن اولیه-معماری مدرن متعالی-معماری مدرن متاخر پاورپوینت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی بررسی معماری مدرن اولیه-معماری مدرن متعالی-معماری مدرن متاخر پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی معماری مدرن اولیه-معماری مدرن متعالی-معماری مدرن متاخر پاورپوینت :

دانلود بررسی معماری مدرن اولیه-معماری مدرن متعالی-معماری مدرن متاخر پاورپوینت
 
 
عوامل متعددی مانند خرد گرایی،توسعه علم و توسعه فلسفه و به ویژه گسترش  تکنولوژی موجب تکوین مدرنیسم شد .استفاده از مظاهر تکنولوژی از جمله کاربرد فلز در ساختمان  سازی شروع شد. نیاز به استفاده از سازه های فلزی و کاربرد شیشه در ساختمان های شیکاگو و تکوین مکتب شیکاگو در1871 و ساخت برج ایفل زمینه ای مناسب را برای استفاده از مصالح جدید فراهم کرد. بعد از جنگ جهانی نیاز به احداث ساختمان  هایی با استفاده از معماری مدرن شکل گرفت. میس ون رو و لوکوربوزیه از معماران مشهور دوران متعالی بودند. لوکوربوزیه اصول پنجگانه ای مانند مرتفع سازی و باغ روی بام و پلان آزاد وکاربرد پنجره کشیده و نمای آزاد و استفاده از سقف کنسول را از اصول معماری مدرن می دانست. به تدریج توجه به طبیعت در آثار معماری و نیز توجه به تندیس گرایی در کارهای لوکوربوزیه و لوید رایت موجب تنوع یافتن احجام مدرن ساده شد.
 
از اواسط قرن بیستم در مورد اصول معماری مدرن شک پدید آمد و عده ای به سادگی بسیاری از اثار مدرن و عده ای دیگر به بی توجهی ان به فرهنگ و تاریخ انتقاد کردند. انتقاد ازمدرنیسم در دهه 60 قرن بیستم فزونی یافت، و در ادامه آن پست مدرنیسم پدید آمد . ساختار گرایی (کانستراکتیویسم) در اوایل قرن بیستم شکل گرفت و مدتی مورد توجه برخی از هنرمندان بود ولی بعد از ان مورد انقاد قرار گرفت و سبک جدیدی به نام دیکانستراکشن پدید آمد. گسترش تکنولوژی موجب شکل گیری مکتب دیگری با عنوان های-تک (Hightech)  و سپس کاربرد تکنولوژی همراه با توجه به زیست مدرن باعث پدید آمدن اکوتک شد . هندسه فراکتال و فولدینگ از دیگر گرایش های پدید امده در معماری غرب به شمار می آیند. با شکل گیری برخی از اندیشه ها و ابداعات سبک های جدیدی به وجود می آیند که همه نظریه ها جنبه عمومی پیدا نمیکند.
 
 
 
 بخشی از مطلب 
معماری مدرن اولیه : شروع معماری مدرن از اواخر قرن 19(حدود سال 1885 میلادی) تا اوایل جنگ جهانی اول سال 1914 ودر شهرهای شیکاگو آمریکا، پاریس ،وین وبرلین اروپا بوده است.
معماری مدرن متعالی : بین دو جنگ جهانی  در اروپا و آمریكا  عمدتا در دهه های 20 و 30 میلادی
معماری مدرن متاخر: بعد از جنگ جهانی دوم تا اوایل دهه 70
اولین معمار این دوره ویلیام لی برون جنی و تحصیل كرده فرانسه بود
شركت هولابرد و راچ
شركت  برنهم و روت
شركت آدلر و سالیوان (  سالیولن معروف ترین معمار این سبك بود )
فرم تابع عملكرد است .
ریچاردسون و فرانك لوید رایت از معماران مرتبط با این مكتب بودند.
نهضت هنر نو نام سبكی بود در اروپا كه ابتدا در هنرهای تزیینی مانند پارچه و مبلمان از دهه 1880  آغاز گردید.سپس در زمینه های دیگر مثل گرافیك و نقاشی و... ظهور نمود . در معماری این سبك از اوایل دهه 1890 آغاز و تا سال 1910 ادامه داشت.
مشخصه خاص این نهضت هنری طرحهای منحنی وار و پیچک شکلی است که معمولاً از آهن ساخته می شدند.
خانه باتلو بازسازی یك بلوك آپارتمانی در سالهای 1905 تا1907 است وعمده ترین  بنای غیر دینی گائودی است
خانه باتلو یكی از شاهكارهای گائودی است .نمای مدرن برجسته آن كه امواج در یایی آرام را منعكس می كند دنیای شگفت انگیز را در پشت جزییات معماری خود پنهان می كند .
این مکتب نیز نهضتی خاص معماری نبود،عمر نسبتاً کوتاهی داشت (بانیانش در جوانی درگذشتند) اما تأثیراتش دیرپا بود و تا مدتها در مباحث معماری باقی ماند. معنی لغوی آن پویایی ، حرکت و سرعت است. بررسی تأثیر زمان در حجم و فضا را در خود داشته است واز تأثیرات علمی و صنعتی من جمله آهن ، شیشه ، سیمان و بتن الهام گرفته است .فوتوریست ها معتقد بودند که زمان باسرعت زیادی روبه جلو است و فکر می کردند این پیشرفتهای صنعتی با سرعت بکار خود ادامه خواهد داد. لذا بر پویائی در آثار خود تأکید زیادی داشتند.یکی از معمارانی که در این نهضت خودنمایی کرد آنتونیو سانت الیا بود.
 
نقش مدارس معماری در رواج مدرنیسم :
مدارس معماری هم در پرورش معماران جوان و هم در ایجاد محیطی برای شکل گیری فلسفه معماری و جهت دهی به تحولات معماری نقش داشتند.تقریباً هیچ یک از معماران به نام مدرنیست، بدون مدرسه معماری نبودند.گروپیوس و میس ونده رو که از تأثیرگذاران بر معماری مدرن بودند ضمن اینکه دراین مدارس تحصیل کردند بعداً به تدریس  در این مدارس مشغول شدند.
 معماری ارگانیک: این بینش که از عوامل موثر در معماری مدرن متعالی محسوب می شود ریشه در فلسفه رمانتیک دارد عقاید رمانتیک های اروپا وآمریکا خصوصا در زمینه طبیعت وقوانین طبیعی ،زیربنای فکری معماری ارگانیک را شکل می دهد. فرانک فرنس ولویی سالیوان مبدع معماری ارگانیک در قرن 19 بوده اند و توسط فرانک لوید رایت در قرن 20 به اوج شکوفایی رسید. رایت معماری ارگانیک را در نه عبارت ذیل تعریف کرد: 1- طبیعت  شامل محیط خارج  وحتی داخل بنا واجزاء ومصالح آن 2- ارگانیک  3- شکل تابع عملکرد 4- لطافت 5- سنت 6- تزیینات 7- روح 8- بعد سوم 9- فضا   مهمترین بنای ارگانیک رایت ،خانه آبشار می باشد.
دراین دوره که بعد ازجنگ دوم جهانی(حدود 1945 میلادی) تا اوایل دهه هفتاد میلادی را شامل می شود معماران بزرگ دوران معماری مدرن اولیه ومتعالی همچون رایت، لوکوربوزیه، گروپیوس ومیس ونده رو زنده بودند و به نوعی پختگی در افکار وکارهای خود رسیده بودند.در این دوره تعدادی از معماران جوان به سمت معماران تندیس گرا تمایل پیدا کردند از جمله طرح ترمینال TWA در فرودگاه نیویورک ، طرح ترمینال فرودگاه دالاس در واشنگتن، طرح اپرای سیدنی و استادیوم ورزشی توکیو ، همگی این بناها بدون استثناء با بتن ساخته شده اند.لذا سبکی جدید با عنوان بروتالیسم درمعماری مدرن متاخر شکل گرفت. یکی ازاصول این سبک تظاهر مصالح به خصوص بتن وسطح خشن آن در نماها و بناها به همان شکلی که هستند بود. از دیگر اصول این سبک استفاده از فرم های تندیس گونه، سیال و پویا و در عین حال جذاب و مناسب می باشد.
 
 


برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky