رابطه بین سرمایه روانشناختی با خلاقیت مدیران زن مدارس شهر دزفول دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد رابطه بین سرمایه روانشناختی با خلاقیت مدیران زن مدارس شهر دزفول کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه بین سرمایه روانشناختی با خلاقیت مدیران زن مدارس شهر دزفول،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
زمینه: خلاقیت عاملی مؤثر و کلیدی در حوزه فعالیتهای علوم اجتماعی، روانشناسی و آموزش و پرورش است. در دنیای متمدن امروز بقا و موفقیت فعالیتهای بشری در حوزه های مختلف به خلاقیت در آن حوزه بستگی دارد. عوامل متعددی بر خلاقیت اثرگذار است که سرمایه روانشناختی از جمله آن عوامل هستند. هدف: هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه بین سرمایه روانشناختی با خلاقیت مدیران زن مدارس شهر دزفول بود. روش: روش پژوهش همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش را تمامی مدیران زن مدارس دزفول و نمونه پژوهش را 101 نفر از این مدیران که بصورت سرشماری انتخاب شدند، تشکیل میدهد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های سرمایه روانشناختی لوتانز(2007) و خلاقیت رندسیپ (1986) استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شده است. یافتهها: نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد سرمایه روانشناختی(0/05=r)، خودکارآمدی (0/61 =r)، امیدواری (0/35 =r)، خوشبینی (0/43 =r) و تاب آوری (0/31 =r) با خلاقیت رابطه مثبت و معناداری (0/001<P) دارد. همچنین نتایج رگرسیون نشان داد، سرمایه روانشناختی 19 درصد از واریانس عملکرد خلاقانه مدیران زن را تبیین میکند. نتیجه گیری: بنابراین نتایج پژوهش بیانگر این مطلب بود که وجود سرمایه روانشناختی بالا به افزایش خلاقیت مدیران در سازمان منجر میشود و اگر زمینه بروز خلاقیت فراهم شود فرایند عملکرد سازمانی بهبود می یابد و هر چه در این تعامل سرمایه روانشناختی کم باشد، میزان خلاقیت مدیران کاهش مییابد.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0