توضیحات

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کنایه (اصول) دارای 12 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کنایه (اصول)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کنایه (اصول) :


پاورپوینت کنایه (اصول)




کنایه به ذکر لازم و اراده ملزوم اطلاق می‌شود.

فهرست مندرجات

1 - تعریف
2 - کنایه در کتاب اصول الفقه الاسلامی
3 - فرق کنایه و مجاز
4 - پانویس
5 - منبع


تعریف


کنایه، از احوال لفظ و مقابل مجاز بوده و عبارت است از ذکر لازم آوردن معنای حقیقی و اراده ملزوم آن معنای کنایی؛ بنابراین، در جایی که معنای حقیقی لفظ، لازمه معنای دیگری (ملزوم) است، اگر معنای حقیقی آورده شده و ملزوم آن اراده گردد، به آن کنایه گفته می‌شود، مانند این که گفته شود: «زید کثیر الرماد»؛ یعنی خاکستر خانه زید زیاد است و زیاد بودن خاکستر خانه، لازمه مهمان نوازی و جود و سخاوت او است. در این مثال، کثیر الرماد، معنای کنایی سخاوت است.

کنایه در کتاب اصول الفقه الاسلامی


در کتاب « اصول الفقه الاسلامی » آمده است:
«تعریف الکنایه: الکنایه هی لفظ استتر المراد منه فی نفسه فلا یفهم الا بقرینه سواء اکان المراد معنی حقیقیه‌ام معنی مجازیا... فالکنایه عند الاصولیین اعم منها عند علماء البیان لانها تشمل الحقیقه و اما عند علماء البیان فالکنایه تقابل المجاز و هی عندهم لفظ یقصد بمعناه الموضوع له معنی ثان ملزوم له مثل قولهم: «فلان طویل النج

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky