توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ای تاثیر دهانشویه کلر هگزیدین با دهانشویه گیاهی چای سبز(دینه) در پیشگیری از پنومونی مرتبط با ونتیلاتور در بیماران بستری در PICU دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ای تاثیر دهانشویه کلر هگزیدین با دهانشویه گیاهی چای سبز(دینه) در پیشگیری از پنومونی مرتبط با ونتیلاتور در بیماران بستری در PICU  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای تاثیر دهانشویه کلر هگزیدین با دهانشویه گیاهی چای سبز(دینه) در پیشگیری از پنومونی مرتبط با ونتیلاتور در بیماران بستری در PICU،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ای تاثیر دهانشویه کلر هگزیدین با دهانشویه گیاهی چای سبز(دینه) در پیشگیری از پنومونی مرتبط با ونتیلاتور در بیماران بستری در PICU :




تعداد صفحات : 10

مقدمه استفاده از دهانشویه ها  در کاهش پنومونی مرتبط با ونتیلاتور در بیماران بستری در ICU موثر بوده است. با توجه به اینکه تا کنون مقایسه ای بین دو دها نشویه کلر هگزیدین و دینه در پیشگیری از پنومونی مرتبط با ونتیلاتور درکودکان بستری در PICU  انجام نشده بود مطالعه حاضر به منظور مقایسه این دو دهانشویه انجام شد. روش کار در این مطالعه کارآزمایی بالینی ،  80 بیمار اطفال بستری در PICU به مطالعه وارد شدند و سپس به دو گروه تحت درمان با کلرهگزیدین گلوکونات 0/2‎% و گروه تحت درمان با دهانشویه دینه قرار گرفتند . دفعات،زمان وشیوه دهانشویه در هر دو گروه به یک صورت و به صورت سه بار در روز به مدت 5 روز،هر هشت ساعت انجام گرفت. میزان بروز پنومونی و مرگ و میر در بیماران بعد از مصرف دارو ها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج میزان بروز پنومونی در گروه کلر هگزدین 10% و در گروه دینه 12/5% بود بنابراین بین دو گروه مورد مطالعه اختلاف معنی داری براساس بروز پنومونی وجود نداشت (0/72%=p).  نتایج درمانی در گروه کلر هگزیدین به این صورت بود که 65% بهبودی کامل ، 22/5‎% بهبودی با عارضه و 12/5‎% مرگ و در گروه دینه 75/5‎% بهبودی کامل ، 35% بهبودی با عارضه و 7/5‎% مرگ بود و بین دو گروه اختلاف معنی داری براساس نتایج درمانی وجود نداشت (0/43=p). نتیجه گیری هر دو دهانشویه کلرهگزیدین و دینه می توانند در کاهش بروز پنومونی مرتبط با ونتیلاتور دربیماران اطفال بستری در بخش مراقبت های ویژه موثر باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky