توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی تاثیر پرتوگاما بر آلودگی میکروبی و شاخص های کیفی سه رقم خرما (Phoenix dactylifera L.) در مدت انبارمانی دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی تاثیر پرتوگاما بر آلودگی میکروبی و شاخص های کیفی سه رقم خرما (Phoenix dactylifera L.) در مدت انبارمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی تاثیر پرتوگاما بر آلودگی میکروبی و شاخص های کیفی سه رقم خرما (Phoenix dactylifera L.) در مدت انبارمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی تاثیر پرتوگاما بر آلودگی میکروبی و شاخص های کیفی سه رقم خرما (Phoenix dactylifera L.) در مدت انبارمانی :




تعداد صفحات : 13

خرما از جمله محصولات مهم باغی و راهبردی به ویژه صادراتی ایران است. حفظ کیفیت میوه و کاهش میزان آلودگی میکروبی و مدیریت و مهار (کنترل) آفات انباری از هدف های مهم انبارمانی خرماست. بدین منظور برای بررسی تاثیر پرتوگاما در ضدعفونی میوه خرما، پژوهشی بر یک رقم میوه نیمه خشک خرما پیارم و دو رقم میوه خشک دیری و زاهدی به مدت 4 ماه در دمای °C2±25 انجام شد. میوه ها پس از برداشت، توسط اشعه گاما (kG 5،0،1،3) پرتودهی شدند. آزمایش به صورت فاکتوریل و در قالب طرح کامل تصادفی در سه تکرار انجام شد. نتایج آزمایش نشان داد، در هر سه رقم، میوه های تیمار شده نسبت به شاهد درصد کاهش وزن کمتر و فلاونوئید بالاتری نشان دادند. پرتودهی با افزایش دز به طور قابل توجهی موجب بهبود کیفیت حسی در هر سه رقم شد. در هر سه رقم پرتودهی به طور معنی داری درصد آفت را مهار کرد. پرتودهی تاثیر قابل توجهی در مهار آلودگی قارچی خرمای رقم پیارم نداشت درحالی که در دو رقم دیگر با افزایش دز پرتودهی، کاهش قابل توجهی در کاهش آلودگی قارچی مشاهده شد. در رقم دیری هیچ گونه آلودگی باکتریایی مشاهده نشد. در دو رقم دیگر نیز با افزایش شدت پرتودهی، آلودگی باکتریایی به طور قابل توجهی کاهش یافت. به طورکلی، موثرترین دز پرتودهی در این پژوهش kG 5 مشاهده شد. نتایج نشان می دهد، پرتودهی گاما بسته به رقم نقش موثری در جلوگیری از آلودگی میکروبی و حفظ ویژگی های کیفی میوه دارد و می تواند برای افزایش کیفیت بهداشتی میوه ها و به عنوان یک روش ضدعفونی کننده در آینده در نظر گرفته شود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky