توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی اثر جهت، شیب و ارتفاع کشت در یک سیستم کشت عمودی ابداعی برای تولید نشاء گوجه فرنگی (Lycopersicon esculentum Mill.) دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر جهت، شیب و ارتفاع کشت در یک سیستم کشت عمودی ابداعی برای تولید نشاء گوجه فرنگی (Lycopersicon esculentum Mill.)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر جهت، شیب و ارتفاع کشت در یک سیستم کشت عمودی ابداعی برای تولید نشاء گوجه فرنگی (Lycopersicon esculentum Mill.)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر جهت، شیب و ارتفاع کشت در یک سیستم کشت عمودی ابداعی برای تولید نشاء گوجه فرنگی (Lycopersicon esculentum Mill.) :

تعداد صفحات:5

چکیده:

به منظور بررسی امکان کشت نشاءگوجه فرنگی در سیستم کشت عمودی، آزمایش فاکتوریل بر پایه طرح کاملا تصادفی، شامل سه فاکتور (جهت استقرار، شیب استقرار و ارتفاع کشت) با سه تکرار بر روی پانلها انجام شد. نتایج آزمایش نشان داد اثر هیچ یک از عوامل جهت، شیب و ارتفاع کشت بر طول برگ، وزن تر و وزن خشک معنی دار نشد. همچنین جهت، اثر معنی داری بر طول ساقه نداشت. اما اثر زاویه استقرار و ارتفاع کشت بر طول ساقه معنی دار شد به طوری که گیاهان گشت شده در پانل های 75 درجه در مقایسه با گیاهان کشت شده در پانل های 60 درجه دارای میانگین طول بیشتری بودند و گیاهان حاصل از سطح تحتانی و سطح میانی در مقایسه با گیاهان حاصل از سطح فوقانی، ارتفاع بیشتری داشتند. نتایج نشان داد که سیستم کشت عمودی نسبت به کشت افقی سبب افزایش طول نشاء (16/66 سانتیمتر) شد. نتایج نشان دادند سیستم کشت عمودی با ایجاد امکان استفاده مؤثرتر از فضا به وسیله افزایش تعداد نشاء و تولید نشاهای بزرگتر می تواند در افزایش کارایی فضای گلخانه جهت تولید نشاء مفید بوده و کاهش مصرف انرژی و سایر نهاده های مورد استفاده را در پی داشته باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky