توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت مقتل نگاری از قرن هشتم تا چهاردهم دارای 50 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مقتل نگاری از قرن هشتم تا چهاردهم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
[1] ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص156 230، تحقیق مکتب تحقیق التراث.
افزون بر این، او از برخی از مقاتل همانند مقتل احمد بن حنبل،[2] ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص206.
[3] ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص216.
ابن ابی الدنیا،[4] ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص218.
بغوی[5] ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص217.
و محدثانی چون شعبی[6] ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص 173.
و یعقوب بن سفیان[7] ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص174.
[8] ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص183.
گزارشهایی را آورده است.[9] سید کاظم موسوی بجنوردی و دیگران، دایرهالمعارف بزرگ اسلامی، ج4، ص511.
(728ق)، که فرقه وهابیت برخاسته از اندیشههای اوست، بوده است، از افکار ستیزه جویانه وی با شیعه، تاثیر پذیرفته و از این رو در نگاشته خود، بر شیعه به دلیل عزاداری برای امام حسین، خرده گرفته و این کار را ریا دانسته است![10] ابن کثیر، البدایه والنهایه، ج8، ص220 221، تحقیق مکتب تحقیق التراث.
[11] ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص160.
برداشت و تفسیر تحریف آمیز و وارونه از اهداف و انگیزه قیام امام حسین (علیهالسّلام) ارائه کرده و حضرت را همانند انسانهای بیایمان قدرت طلب و ریاست خواه دانسته که نهضت خود را به انگیزه طلب حکومت و دستیابی به قدرت، برپا داشته است! او با این سخن، به این قیام الهی و دینی، ماهیتی سیاسی_دنیوی داده است.[12] ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص220.
[13] ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص220.
حوادث خارق العاده پس از شهادت امام حسین (علیهالسّلام)، از قبیل سرخی آسمان و باریدن خون از آن، کسوف خورشید، جاری شدن خون از دیوارهای کاخ ابن زیاد و... را منکر شده و با آنکه اعتراف کرده که طبرانی و حاکم نیشابوری اخباری را در این باره آوردهاند، مدعی شده است که شیعه، چنین احادیث دروغین آشکاری را جعل کرده است[14] ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص219.
پیداست که این گونه داوری، ناشی از تعصب آموی و ضد شیعی اوست و ارزش علمی ندارد.[15] حسینی، محمد بن ابی طالب، تسلیه المجالس و زینه المجالس، ج1، ص212، تحقیق فارس تبریزیان و حسون کریم.
و در جای دیگر از همین اثر، از کتاب دیگرش به نام السجع النفیس فی محاوره الغلام (الدلام) و ابلیس یاد کرده[16] حسینی، محمد بن ابی طالب، تسلیه المجالس و زینه المجالس، ج1، ص50.
که به گفته آقابزرگ تهرانی، این کتاب در سال 955 قمری نگاشته شده است.[17] تهرانی، آقابزرگ، الذریعه الی تصانیف الشیعه، ج12، ص148.
بنابراین زمان نگارش تسلیه المجالس پس از سال 955 قمری است.[18] تهرانی، آقابزرگ، الذریعه الی تصانیف الشیعه، ج22، ص27.
[19] مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج1، ص21.
[20] حسینی، محمد بن ابی طالب، تسلیه المجالس وزینه المجالس، ج1، ص51، تحقیق فارس تبریزیان، حسون کریم.
اما با بررسی و مقایسه این نگاشته با روضه الشهداء، درمی یابیم که این اثر، نظم و تدوین روضه الشهدا را ندارد. البته از اندیشه و نگرشی که روضه الشهداء بر آن مبتنی ابرای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0