توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی مقدماتی گلدهی گیاه بومی و پیازی دانه برفی (Leocojum aestivum) در خارج از رویشگاه طبیعی در ایران دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی مقدماتی گلدهی گیاه بومی و پیازی دانه برفی (Leocojum aestivum) در خارج از رویشگاه طبیعی در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مقدماتی گلدهی گیاه بومی و پیازی دانه برفی (Leocojum aestivum) در خارج از رویشگاه طبیعی در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی مقدماتی گلدهی گیاه بومی و پیازی دانه برفی (Leocojum aestivum) در خارج از رویشگاه طبیعی در ایران :

تعداد صفحات:4

چکیده:

جنس Leucojum با نام فارسی دانه برفی و نام انگلیسی Snowflake گیاهی پیازی متعلق به خانواده نرگسیان (Amaryllidaceae) بوده که سه گونه معروف آن به نام های L. aestivum ، L. Vernum و L. Autmnale می باشد. این جنس 12-10 گونه دارد که در نواحی مدیترانه پراکنده بوده و در شمال ایران تنها یک گونه به نام L. aestivum یافت می شود که محل رویش آن اراضی پست سواحل دریای کاسپین می باشد. گونه L. aestivum را می توان به صورت خارج از فصل و به عنوان گیاه گلدانی گلدار یا شاخه بریده تولید نمود. از طرف دیگر می توان این گونه را به عنوان گیاه زینتی پیازی در باغ، پارک و فضای سبز مورد استفاده قرار داد. جهت بررسی ویژگی گلدهی این گیاه بومی، پیازها در پاییز از رویشگاه طبیعی برداشت شده و به ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی لاهیجان انتقال داده شدند و بر اساس اندازه پیرامون، پیاز ها به 11-9/5 و 9/5-7/5 و 7/5-6 و کمتر از 6 سانتی متر درجه بندی شده و برای هر تیمار تعداد 90 پیاز کشت شد . این آزمایش مقدماتی نشان داد که پیازهای با پیرامون 7/5-6 و کمتر از 6 سانتی متر قابلیت گلدهی ندارند و 72 % از پیازهای با اندازه 11-9/5 و 34% از پیازهای با اندازه 9/5-7/5 گلدهی داشتند. میانگین تعداد برگ تولید شده در پیازهای 7/5-6 با پیازهای اندازه بزرگتر مشابه بود ولی تعداد برگ تولید شده در پیازهای با پیرامون کمتر از 6 سانتی متر به طور قابل توجهی کمتر از (3/8) سایر پیازها بود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky