توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تهیه بسته نرم افزاری مدیریت شبکه های کامپیوتری با استفاده از تلفن ثابت دارای 122 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تهیه بسته نرم افزاری مدیریت شبکه های کامپیوتری با استفاده از تلفن ثابت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : این پروژه علاوه بر فایل ورد دارای فایل پاورپوینت 18 اسلایدی می باشد

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه تهیه بسته نرم افزاری مدیریت شبکه های کامپیوتری با استفاده از تلفن ثابت

فصل اول

١پیش گفتار

1-1اهمیت شبکه های کامپیوتری

1-2کاربرد های شبکه های کامپیوتری

1-2-1کاربرد تجاری

1-2-2کاربردهای خانگی

1-3مدیریت شبکه های کامپیوتری ]٢[

فصل دوم

پیش گفتار

2-1مدیریت شبكه چیست؟]  ٣[

2-2یك دیدگاه تاریخی

2-3معماری مدیریت شبكه

2-4مدل مدیریت شبكه ISO

2-4-1مدیریت اجرا

2-4-2مدیریت پیكربندی

2-4-3مدیریت حسابگری

2-4-4مدیریت خطا

2-4-5مدیریت امنیت

2-5مزایای مانیتورینگ شبكه ]٤[

2-6بخش های مهم مانیتورینگ شبكه

2-6-1مانیتورینگ وضعیت سلامت شبكه

2-6-2مانیتورینگ اینترنت

2-6-3مانیتورینگ شبكه داخلی

٢-٧پروتكل SNMP ]٥[

2-8عناصر اصلی در SNMP ]٦[

2-9فرامین پایه در SNMP

2-10پایگاه اطلاعات مدیریتی در SNMP ]٧[

٢-١١SNMPv1

٢-١١-١SNMPv1 و ساختار اطلاعات مدیریتی

2-11-2فرمانهای پروتكل 1 SNMPv

2-12SNMPv2

٢-١٢-١SNMPv2 و ساختار اطلاعات مدیریتی

2-12-2ماژول های اطلاعات SMI

2-12-3فرمان های پروتكل SNMPv2

2-13مدیریت درSNMP

2-14امنیت در SNMP

2-15SNMP interoperability

2-16فرمت پیام در SNMPv1

2-17واحد داده پروتکل در SNMPv1

2-18فرمت TRAP – PDU

2-19فرمت پیام SNMPv2

2-20واحد داده پروتكل در SNMPv2

2-21فرمت GetBulk- PDU

2-22لیستی از OID های پركاربرد ]٨[

٢-٢٣قطعه كد مربوط به بكارگیریSNMP در .NET

فصل سوم

3پیش گفتار

٣-١آشنائی با روتر ]٩[

٣-٢انواع روترها

٣-٢-١روترهای سخت افزاری

3-2-2روترهای نرم افزاری

3-3مهمترین ویژگی های یک روتر

٣-٤آشنائی با روترهای سیسکو

3-4-1عناصر اصلی در یک روتر سیسکو

٣-٤-٢آشنایی با انواع اتصالات LAN در روترهای سیسکو

٣-٥نحوه اتصال به Router ] ١٠[

٣-٦حالت های مختلف روتر (Router Modes)

3-7آشنایی با دستورات روتر

3-7-1نحوه تغییر دادن نام Router

3-7-2تنظیمات مربوط به پسوردها

3-7-3آشنایی با دستور Show

3-7-4رمز نگاری کلمات عبور Password Encryption

3-7-5نحوه تنظیم كردن   interface Serial

3-7-6نحوه پیكر بندی كارت شبكه روتر و یا FastEthernet

3-7-7نحوه نمایش جدول مسیریابی

3-7-8نحوه ذخیره و ثبت تغییرات

3-7-9حذف تنظیمات روتر

فصل چهارم٦٦

4پیش گفتار

4-1سیستم های تلفنی

4-2اجزای سیستم های تلفن گویا

4-3تلفن گویا، ابزاری اطلاعاتی و یا عملیاتی؟

4-4انواع تلفن گویا

4-4-1سیستم های IVR

4-4-2سیستم های پست صوتی

4-4-3سیستم هایACD

4-4-4سیستم های CTI

4-4-5سیستم های AIN

4-5جایگاه تلفن گویا

4-6مدیریت شبكه های كامپیوتری با تلفن گویا

4-7آشنایی با كامپوننت KDtele

فصل پنجم

5پیاده سازی

فصل ششم

6نتیجه گیری

پیوست 1 ٨٦

پیوست ٢ ١١٠

فهرست منابع

 

پیش گفتار

  پتانسیل بالای فن آوری اطلاعات و ارتباطات در رفع و حل نیازهای مهم سیستمهای مختلف مدیریتی و عملیاتی و نیز توان توسعه ی نا محدود آن در ارتباط با زمینه های گوناگون علمی و صنعتی، سرمایه گذاران و متخصصان را از یک سو و سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی را از سویی دیگر به سمت تمرکز بر استفاده از این فن آوری نوین سوق داده است.

امروزه نقش فن آوری اطلاعات در پیشبرد اهداف هر مجموعه کاملا بدیهی است و یکی از نقاط قوت مدیران موفق در هر سازمان، درک لزوم توجه به این فن آوری و استفاده از آن همگام با مدیران برجسته شرکتهای تراز اول جهان می باشد.

 بستر و زیر ساخت فن آوری اطلاعات، شبکه های کامپیوتری می باشند.امروزه یکی از زمینه های مهم در حیطه فن آوری اطلاعات برپاسازی و استفاده از شبکه های کامپیوتری در ابعاد و مقیاس های مختلف می باشد.استفاده اشتراکی از منابع و افزایش بهره وری از آنها، قابلیت اطمینان، کاهش قابل توجه نسبت هزینه به کارایی و نیز فراهم آمدن یک بستر ارتباطی مناسب و همیشه فعال برای کاربردهای متنوع، از جمله عواملی هستند که مدیران دوراندیش را به سمت بهره گیری از شبکه های کامپیوتری رهنمون می سازند.

 

 1-1   اهمیت شبکه های کامپیوتری   

 نظر به اهمیت IT و نیاز روزافزون به توانمندسازی تکنولوژی تبادل اطلاعات وارتباطات در عرصه جهان امروزی و نظر به اهمیت به اشتراک گذاردن داده ها وامکانات و همچنین به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه که اهمیت شبکه های کامپیوتری را محسوس و مبرهن ساخته است، پرداختن به این مهم در این فصل به منظور فراهم سازی زمینه ی بررسی وضعیت موجود شبکه های کامپیوتری و نحوه مدیریت آنها با هدف بررسی طرح پیشنهادی در این رساله وارائه راهکارهای آتی از ضروری ترین مسائل می باشد.

 

1-2   کاربرد های شبکه های کامپیوتری

 نفوذ شبکه های کامپیوتری در زمینه های گوناگون زندگی نقش بسزایی در اهمیت آن دارد و کاربرد های گسترده ی آن یکی از دلایلی است که مردم به شبکه های کامپیوتری اهمیت می دهند.در ادامه به برخی از این کاربرد ها اشاره می کنیم:

 

 1-2-1 کاربرد تجاری

 اکثر شرکت ها تعداد زیادی کامپیوتر برای کارهای مختلف (تولید، انبار داری، فروش، حسابداری) دارند. شاید در ابتدا این کامپیوترها از یکدیگر جدا باشند، ولی در مرحله ای از کار برای یکپارچه کردن اطلاعات کل شرکت، مدیریت تصمیم می گیرد تا آنها را به هم متصل کند.

به بیان کلی تر اشتراک منابع به ما اجازه می دهد تا برنامه ها، تجهیزات و بخصوص داده ها را در اختیار همه آنهایی که به این شبکه متصلند، قرار دهیم.

ساده ترین مثال آن، چاپگری است که برای تمام کارکنان یک دفتر به اشتراک گذاشته شده است. پیداست که تک تک این افراد به یک چاپگر اختصاصی نیاز ندارند و علاوه بر آن یک چاپگر شبکه اغلب ارزانتر، سریعتر و کم هزینه تر از تعداد زیادی چاپگرهای پراکنده است.با این حال اشتراک اطلاعات بسیار مهمتر از اشتراک تجهیزات فیزیکی است. امروزه تمام شرکت های بزرگ، متوسط و بسیاری از شرکت های کوچک به شدت به اطلاعات کامپیوتری خود وابسته اند. بانکی که تمام کامپیوترهای آن از کار افتاده باشد، پنج دقیقه هم نمی تواند دوام بیاورد، حتی شرکت های کوچک مانند آژانس های مسافرتی نیز به شدت به اطلاعات کامپیوتری خود متکی هستند.

در یک شرکت کوچک تمام کامپیوترها به احتمال زیاد در یک دفتر و یا حداکثر یک ساختمان قرار دارند، در حالی که کامپیوترهای یک شرکت بزرگ می تواند در یک شهر، کشور و حتی در قاره های مختلف پراکنده باشد. در این حالت، ممکن است مدیر فروشی که در نیویورک نشسته است به موجودی انبار در سنگاپور نیاز داشته باشد. به عبارت دیگر حتی ١۵٠٠ کیلومتر فاصله هم نباید خللی در دسترسی به اطلاعات وارد کند. در واقع می توان گفت شبکه های کامپیوتری به دنبال از بین بردن فاصله هاست.

در ساده ترین شکل، اطلاعات شرکت می تواند در یک یا چند پایگاه داده متمرکز باشد و کارمندان شرکت بایستی بتوانند از راه دور به آن دسترسی داشته باشند. در این مدل، اطلاعات در کامپیوترهای پر قدرتی به نام سرویس دهنده که اغلب در یک مرکز و تحت کنترل سرپرست سیستم قرار دارند نگهداری می شوند. کارمندان نیز که در اینجا به آنها مشتری گفته می شود، از راه دور و از طریق کامپیوترهای معمولی خود به این اطلاعات دسترسی پیدا می کنند.

 گاهی در یک شبکه کامپیوتری رابطه بین افراد اهمیت بیشتری نسبت به تبادل اطلاعات بین کامپیوترها دارد. چنین شبکه ای در واقع یک رسانه ارتباطی است. امروزه دیگر تقریبا هیچ شرکتی را نمی توان یافت که از سرویس پست الکترونیکی استفاده نکند، اما ایمیل تنها شکلی از ارتباطات پیشرفته ای نیست که به لطف شبکه های کامپیوتری ممکن شده است. در یک شبکه، دو نفر که فاصله زیادی از یکدیگر دارند، می توانند به طور مشترک روی یک گزارش یا مقاله کار کنند. وقتی یکی از آنها تغییری در این گزارش می دهد، دیگری بلافاصله آن را خواهد دید و دیگر نیازی نیست روز ها به انتظار پستچی چشم به در بدوزد.

یکی دیگر از امکانات ارتباطی شبکه ها، کنفرانس ویدیویی است که میتوانند تصویر و صدای هم را داشته باشند و مطالب را روی یک تخته سیاه مجازی بنویسند.اتفاق دیگری که این روزها شتاب بیشتری گرفته، امکان تجارت الکترونیک بین شرکت های کوچک و بزرگ است. به عنوان مثال، سازندگان کامپیوتر، اتومبیل و هواپیما می توانند از طریق شبکه های کامپیوتری به سازندگان این نوع قطعات سفارش دهند و سپس آن را مونتاژ و تبدیل به محصول نهایی کند.گرایش تجاری دیگری که حتی اهمیت بیشتری پیدا کرده، فروش محصولات روی اینترنت است. این روزها شرکت های بسیاری به فروش محصولات خود از طریق اینترنت روی آورده اند. این شاخه از تجارت (که به تجارت الکترونیک معروف است) در آینده رشد بسیار بیشتری خواهد کرد .

 

1-2-2 کاربردهای خانگی

در سال١٩٧٧، وقتی از کن اولسن (رئیس شرکت Digital Equipment Corporation که پس از IBM بزرگ ترین شرکت کامپیوتری دنیا محسوب می شد) پرسیدند چرا وارد بازار کامپیوتر های شخصی نمی شود، وی پاسخ داد: هیچ دلیلی ندارد هر کس در خانه اش یک کامپیوتر داشته باشد. تاریخ ثابت کرد که اولسن اشتباه می کرد و اکنون دیگر شرکت DEC وجود ندارد. اما چرا مردم برای کارهای خانگی خود کامپیوتر می خرند؟

نوشتن نامه، مقاله، کتاب و حتی بازی یکی از مهمترین دلایل آن است؛ اما این وضعیت امروزه در حال تغییر است. شاید مهمترین دلیل خرید کامپیوترهای شخصی اینترنت باشد.

کارهایی که این قبیل افراد انجام می دهند، عمدتا عبارتند از:

١- دسترسی به اطلاعات پراکنده در سراسر دنیا

٢- ارتباطات دو جانبه

٣- سرگرمی های تعاملی

۴- تجارت الکترونیک

امروزه منبع عظیمی از اطلاعات در تمامی زمینه ها (از قبیل هنر، تجارت، آشپزی، بهداشت، تاریخ، سرگرمی، علم، ورزش، تفریحات سالم و البته گاهی ناسالم!) روی اینترنت وجود دارد، که می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. روزنامه های بسیاری روی اینترنت منتشر میشوند که می توان اخبار را به دلخواه و بصورت گزینشی از آنها به دست آورد.بعد از روزنامه ها و مجلات الکترونیکی نوبت کتابخانه های دیجیتالی است. به نظر می رسد که رواج کتاب خوانی اینترنتی فقط به قیمت، اندازه و وزن کامپیوتر های کتابی بستگی دارد 

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky