توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله سرمایه گذاری مستقیم خارجی دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سرمایه گذاری مستقیم خارجی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سرمایه گذاری مستقیم خارجی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سرمایه گذاری مستقیم خارجی :

سرمایه گذاری مستقیم خارجی
در فصل گذشته، بحث با توضیح و سنجش معامله های اشتراكی (joint rextures) به پایان رسید، شكل اتحاد رقابتی شامل بزرگترین سرمایه گذاری و به وسیله شركت می‌تواند صورت بگیرد، می‌باشد. در بخش 12، ما در مورد صادرات به عنوان راهی برای وارد شدن به بازارهای خارجی بحث گردیم كه آن می تواند بر پایه رشد سازمند به وسیله شركت باشد. در این بخش، سرمایه گذاری مستقیم خارجی كه به تحصیل شركتها بر پایه تجارت خارجی امور مالی و مدیریت به وسیله معامله های جدید خارجی بر می گردد، مورد بررسی قرار می دهیم. در طول چهارچوب تجزیه ای به دست آمده، شركت به بازارهای بین المللی از طریق تحصیل و سرمایه گذای معامله ای ایجاد راه پیدا می‌كند كه آن دارای بالاترین درجه تعهد می‌باشد و به سرمایه گذاری بالاتر منابع در مقایسه با روشهای دیگر وارد شدن به بازار نیاز دارد.

مزیت داخلی در بازارهای بین المللی:
در تئوری اقتصادی و كلاسیك، شركت به این صورت مورد پذیرش قرار می گیرد كه دارای كاملترین و كم هزینه ترین اطلاعات می‌باشد و به خاطر سوددهی، فرصتهای جذاب در هر جائی كه وجود دارد، ایجاد شده است معمولاً شركت با یك محدوده جغرافیایی كه محدود به همان منطقه، سرزمین یا داخل كشور می باشد، پدیدار می‌شود، اما این قلمرو تغییر می‌كند. تغییر ممكن است، نتیجه نیروهای داخلی مانند مدیریت ارشد، پیشرفت تكنولوژی یا تولید جدید، نیاز قابل مشاهده برای یك بازار بزرگتر و غیره باشد و یا ممكن است نتیجه نیروهای خارجی مانند مشتریان، دولتها، گسترش محدوده رقابتی خارجی و یا یك حاثه بزرگ مانند بدست آوردن اطلاعات یا گسترش محدوده تجاری به صورت EU و یا ورود به بازارهای جدید مانند آنچه كه برای اروپای شرقی صورت گرفت، باشد. برای عملكرد موفقیت امیز خارجی

، شركت باید دارای مزایای بیشتر در مقایسه به مزایای شركتهای داخلی شود. به طور كلی، شركتهای منطقه ای دارای اطلاعات كامل در مورد اقتصاد، اجتماع، قوانین، محیط سیاسی كلی آن منطقه هستند. و آنها با ریسكهای تبادلات خارجی و درك اشتباه از آنچه كه به وسیله عملكردهای فرهنگی صورت می گیرد، مواجه نیستند. شركتها دارای سرمایه گذای افقی و عمودی می باشند. هدف سرمایه گذاری های افقی تولید در مناطق خارجی همانند تولیداتی كه

كیفیت منابع سازی محلی، استخدام مدیران ماهر چینی و كمبود توضیح در قوانین و مقررات می‌باشد. كمترین نواحی مشكل زا در صادرات و امور مالی (سرمایه كار) و مبادله خارجی می باشند. این نگرانیهای عملكردی به فرهنگ ملی شریك خارجی و موقعیت جغرافیایی معامله اشتراكی در چین یا محدوده تجاری آن مربوط نمی شود. معامله های اشتراكی برای هر كشوری كه برای وارد شدن به بازار با موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای محدود شده است، مفید می‌باشد و كمپانی هوایی پایپر مجبور شد تا به معامله اشتراكی با امبارپیر كه یك هواپیمان ساز بزریلی بود، وارد شود. در همان زمان دولت بزریل، تعرفه را برای طرحهای وارداتی از 70% به 50% افزایش داد و به طور مؤثر مانع از واردات شد (ماكسون، 1978)

هزینه معاملات اشتراكی:
معاملات اشتراكی (جونیت ونچر) ممكن است كه مورد انتقاد قرار گیرد، زیرا برای چندین علت، ثابت نمی باشد و چرا كه آنها ممكن است به صورت ابزاری برای بوجود آمدن رقیب شود و همچنین هزینه های كنترل بسیار بالا است. در ابتدا، مسأله بی ثباتی را در نظر بگیرید بسیاری از مطالعات، میزان شكست معاملات اشتراكی را بالا در نظر گرفته اند (كیلینك 1992).

70% از شراكتهایی كه در این تحقیق- مطالعه- صورت گرفته است، به وسیله ام سی كینس كویرو لیبرند صورت گرفته است كه سرانجام با شكست روبر شده اند. همچنین نیمی از نمونه ها ریگان (1998) نیز با شكست روبر شده است. در سالهای اخیر، بسیاری از این معامله های اشتراكی كه بین شركتهای غربی و شركتهایی در چین صورت می گرفت، به یكباره متوقف شد.
معامله های اشتراكی بین المللی، در واقع، ناتوان در نظر گرفته شدند و در واقع بتوان تجمع تسهیلات در نظر گرفته شوند. بی ثباتی معامله های اشتراكی بین المللی، لزوماً، به عنوان عامل شكست كه غالباً مورد پذیرش قرار می گیرد نمی باشد. حقیقت این است كه مدت كوتاه اشتراك می تواند در همكاری میان مرزها- كشورها- كاربردی باشد (ریور، 1998؛

صفحه 167). این گروههای مادر ممكن است، معامله های اشتراكی بین المللی را به عنوان یك مكانیسمی برای پر كردن سوراخها و وسیله ای برای انتخاب یك تكنولوژی ادغامی یا بازاری و یا ساختاری كه برای پدیده مبادلات در زمان وارد شدن به بازار مفید می‌باشد و همچنین به عنوان واكنشی به شرایط سیاسی و قانونی در كشور میزان انتخاب كنند. مشخصه معامله های اشتراكی كه ناپایدار می‌باشد، مورد سؤال است. بنابراین معامله های اشتراكی می تواند به عنوان یك ساختار انتقالی نیز در نظر گرفته شود. (هاریفان 1998)

شركتهای چند ملیتی، احتمالاً شركای خود را در زمانی كه اكثریت سهامهای آن شركتها كنترل می شود، انتخاب می كنند. در این مفهوم، معامله های اشتراكی وسیله‌ای برای اینكه به این كنترل پاسخ دهد، انتخاب می شود. (گامس- گاسرس 1989، صفحه 99). سرانجام، این محقق دریافت كه تغییر از حالت مالكیت اشتراكی به مالكیت كامل احتمالاً در كشورهایی كه شركت آنها از لحاظ بین المللی شناخته شده می شود، صورت می گیرد.

اسپاپ فورد و ولس(1972) معتقدند كه شركتها تمایل به ذخیره سازی اطلاعات مناسب برای وارد شدن به بازاری كه به طور كامل كنترل می‌شود، دارند. بعضی مواقع، معامله های اشتراكی، رقیبان كوچكی را ایجاد می‌كند. بر اساس لاسری (1984)، امكان برای رفتار فرضی بلند مدت برای خرید تكنولوژی وجود دارد و زمانی این امر صورت می گیرد كه تهیه كننده تكنولوژی نیز مایل به ارائه آن باشد. دیدگاههای زیادی در این زمینه وجود دارد؛ اولاً، حركت به سمت تغییر تكنیكی منجر به ایجاد چرخه حیات، تولدی كوتاهتر می شود كه به وسیله تغییر ثابت محیطی، ریسك به حداقل می رسد. دوماً، تهیه كننده تكنولوژی شاید به طور دائم این تكنولوژی را به روز در آورد و تولیدات موجود را بهبود بخشد تا در لبه رقابت باقی بماند.

سوماً، معامله های اشتراكی می تواند برای خریدار تكنولوژی خطرناك باشد، به خصوص زمانی كه متحوان از سرمایه گذاری بر روی این طرح تكنولوژی و خلاقیت اجتناب می‌كنند. این امر می تواند منجر به وابستگی تنهای خریدار تكنولوژی شود و مهارتهای تجزیه ای آن كاهش یابد. آن ممكن است كه خریدار را مجبور سازد تا عملكردهای داخلی خود را برای اینكه شریك دیگری را نیز جذب نماید، بیشتر آشكار سازد.

اتحادیه‌هایی كه با كمپانیهای ژاپنی صورت گرفته است، منجر به آن شده است كه كمپانیهای آمریكایی در زنجیره پیشرفت مهارتهای ساختاری لازم قرار گیرند و مانع از آن شود كه به سمت پائین منحنی تجربه حركت نمایند. اما این امر به نوعی برای شركتهای VS شكست قلمداد می شود، زیرا زمان آنها برای بدست آوردن فرصتهای یادگیری سازماندهی شده به خاطر معامله اشتراكی كم می‌باشد.

چارم، تنش بین استراتژیهای همكاری و رقابتی، بر اساس نوع فعالیت، متنوع می‌باشد. خطرهای افشا شدن رازهای آنها به خاطر بعضی از فعالیتهای بالا می‌باشد. قوانین و دستور العملهای تولیدی دولت ریسك بالاتری را به خاطر این ادغام دارا می باشند. یك سطح كلی تر مشكلات مربوط به معامله های اشتراكی ممكن است كه در سه سر فصل خلاصه شود (جدول 7-13). زمانیكه شبكه معامله های اشتراكی بزرگتر می شود، امكان تضاد و مشكل بر روی سود نیز در میان شركاء افزایش می یابد. هزینه كنترل معامله اشتراكی نیز زیاد است.نیاز برای كنترل و استحكام تعهدات برای رسیدن به یك كنترل صریح در یك شركت واحد نیز وجود دارد و در سرمایه گذاری مستقیم خارجی و به دست آوردن روشهای وارد شدن به بازار نیز دیده می شود.

شرایطی كه بر اساس آن عملكرد معامله های اشتراكی بین المللی آسانتر می شود، مشخص شده است. این شرایط به دو تنظیم غالب و شراكت سهامی تقسیم شده است (كیلینك1980) شرایطی كه همكاری به بهترین صورت انجام گیرد، در زیر می‌باشد:
1)شراكت غالب
شریك بین المللی باید در زمانی كه كنترل چگونگی شناخت- وارد شدن به بازار- برای طولانی مدت صورت می گیرد، غالب باشد. شریك محلی باید غیر فعال و خارج از كارخانه باشد. شریح محلی- داخلی باید در زمانیكه نیازهای شریك بین المللی مورد نیاز است، به طور همزمان و آسان بتواند فعال شود.

2)شركت سهامی، اگر مهارتهای دو شریك برای همیشه مورد نیاز است، باید وجود داشته باشد:
یك شریك را با مهارتهای مكمل انتخاب كنید.
خودمختاری به معامله اشتراكی بدهید
به شریكان اجازه دهید كه در صورت لزوم برای تغییر شرایط چیزهایی را بخرند.
در تحقیقی در مورد معامله های اشتراكی بین المللی كه شامل شركتهای چینی بود، دینگ (صفحه 43، 1997) به این نتیجه رسید كه كنترل مدیریت غالباً به ئسیله شركای خارجی صورت می گیرد و آن به صورت مثبت و مؤثر با عملكرد و تضادهای میان شركا مرتبط می‌باشد.

این محقق پیشنهاد می‌كند كه مدیران بین المللی باید میزان كنترل مدیریتی را تشخیص دهند تا قادر باشند در آن محدوده فعالیتهای معامله ای اشتراكی را انجام دهند و احتمالاً، توقعات این اشتراك را برآورده سازند. همچنین، او پیشنهاد می‌كند كه آن لازم است كه یك استراتژی مدیریتی و مباحثه ای مؤثر را ایجاد كنند تا مشكلاتی كه به طور كلی ناشی از كنترل كیفیت، تنظیمات واردات و صادرات، دستمزدها و سیاست كارگر می باشد، حل نمایند. این مباحثات ناشی از اهداف مشترك، توقعات و اهداف می‌باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky