توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی اثر فاصله ردیف کاشت و چین بر روی تعداد شاخه های جانبی در گیاه دارویی آویشن دنایی (Thymus daenensis) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر فاصله ردیف کاشت و چین بر روی تعداد شاخه های جانبی در گیاه دارویی آویشن دنایی (Thymus daenensis)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر فاصله ردیف کاشت و چین بر روی تعداد شاخه های جانبی در گیاه دارویی آویشن دنایی (Thymus daenensis)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر فاصله ردیف کاشت و چین بر روی تعداد شاخه های جانبی در گیاه دارویی آویشن دنایی (Thymus daenensis) :



تعداد صفحات:8
چکیده:
این تحقیق بر روی گیاه آویشن دنایی با نام علمی (Thymus daenensis) که یک گیاه بوته ای چندساله متعلق به تیره نعناعیان است، در منطقه تربت حیدریه انجام پذیرفت. هدف از این تحقیق شناخت ویژگی های اکولوژیکی تأثیر گذار بر روی رشد گیاه می باشد.از نتایج این مطالعه می توان به منظور نگهداری و احیا و وارد کردن یک گونه های جدید و یا توسعه ی مناطق برای کشت یک گونه در عرصه استفاده نمود. روش آماری مورد استفاده شده در این تحقیق، بصورت بلوک کاملاً تصادفی می باشد و در قالب تکرار و 9 تیمارو 27 کرت که فاکتورهای مورد بررسی از قبیل فاصله ی بین ردیف 30، 50، 70 سانتی متر و تاریخ های برداشت از قبیل اوایل گلدهی، اواسط گلدهی و اواخر گلدهی میباشد. تجزیه و تحلیل آماری با نرم افزار SAS صورت پذیرفت. نتایج نشان داد که اثر فاصله ی بین ردیف ها بر روی صفت تعداد شاخه جانبی در سطح 1% معنادار شد به طوریکه در فواصل کشت 30، 50، 70 سانتی متر اختلاف چشمگیری مشاهده شد و بیش ترین تعداد شاخه جانبی مربوط به فاصله ی کشت 70 سانتی متری و کمترین آن مربوط به فاصله ی کشت 30 سانتی متر بود. هم چنین اثر چین (اوایل گلدهی، اواسط گلدهی، اواخر گلدهی) بر روی صفت تعداد شاخه جانبی اختلاف معناداری داشت به طوریکه کمترین تعداد شاخه جانبی مربوط به چین اول بوده و بیش ترین تعداد شاخه جانبی مربوط به چین سوم می باشد.در انتها می توان نتیجه گرفت که همراه با افزایش تراکم بوته در واحد سطح شمار تعداد شاخههای جانبی در بوته کاسته می شود. هم چنین رابطه معنی دار بین چین و تعداد شاخه های جانبی بیانگر آن است هر چه از مرحله یرویشی به مرحله ی گلدهی می رویم بر میزان تعداد شاخه جانبی افزوده می شود بطوریکه بیش ترین عملکرد محصول را در زمان برداشت (اواخر گلدهی) داریم. بنابراین بهترین زمان برداشت برای حداکثر تعداد شاخه جانبی در بوته در زمان اواخر گلدهی (چین سوم) می باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky