توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی مفهوم «انسان كامل» از دیدگاه عزیز بن محمد نسفی دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی مفهوم «انسان كامل» از دیدگاه عزیز بن محمد نسفی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مفهوم «انسان كامل» از دیدگاه عزیز بن محمد نسفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی مفهوم «انسان كامل» از دیدگاه عزیز بن محمد نسفی :

مقاله بررسی مفهوم «انسان كامل» از دیدگاه عزیز بن محمد نسفی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان 1387 در پژوهشنامه ادیان از صفحه 73 تا 100 منتشر شده است.
نام: بررسی مفهوم «انسان كامل» از دیدگاه عزیز بن محمد نسفی
این مقاله دارای 28 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله عرفان اسلامی
مقاله انسان كامل
مقاله انسان كامل آزاد
مقاله عزیز بن محمد نسفی
مقاله جامعیت انسان
مقاله عالم صغیر
مقاله عالم كبیر

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
اصطلاح «انسان كامل» یكی از اصطلاحات بسیار مهم و كلیدی عرفان اسلامی است كه نخستین بار محی الدین ابن عربی، از عارفان برجسته مسلمان قرن هفتم هجری آن را به كار برده است. پس از ابن عربی، شاگردان و پیروان مكتب عرفانی او، و نیز شخصیت های دیگری همچون عبدالكریم گیلانی و عزیز بن محمد نسفی، به این مفهوم پرداختند و آن را به كمال خود پروردند. نسفی در آثار خود به طور مبسوط به آن پرداخته و انسان كامل را بر دو قسم دانسته است: انسان كامل و انسان كامل آزاد. از دیدگاه نسفی، انسان كامل آن است كه او را چهار صفت اقوال نیك، افعال نیك، اخلاق نیك و معارف به كمال باشد. به تعبیری دیگر، انسان كامل فردی است كه در شریعت، طریقت و حقیقت كامل باشد. انسان كامل آزاد كه مرتبه ای بالاتر از انسان كامل دارد، آن است كه به هشت صفت اقوال نیك، افعال نیك، اخلاق نیك، معارف، ترك، عزلت، قناعت و خمول آراسته باشد. این مقاله بر آن است كه این مفهوم كلیدی عرفان اسلامی را از دیدگاه عزیز نسفی مورد بحث و بررسی قرار دهد، شخصیتی كه تاكنون توجهی در خور به آثار و آرا او نشده است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky