توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق آشنایی با برنامه AETUP دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق آشنایی با برنامه AETUP  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق آشنایی با برنامه AETUP،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق آشنایی با برنامه AETUP :

آشنایی با برنامه AETUP

 

 

بعد از اجرای برنامه Post توسط BIOS ،‌ برنامه مخصوص پیکر بندی سخت افزار سیستم به نام Setup  اجرا می شود ، در واقع برنامه Setup داخل حافظه ROM است . ولی مقادیر مربوط به پیکر بندی سیستم در Setup داخل حافظه ای به نام (Complementery Metal Oxide Semiconductor ) CMOS RAM وجود دارد . برخلاف حافظه ROM که نمی توان اطلاعاتش را تغییر داد ، می توانید از طریق اجراء برنامه Setup اطلاعات موجود در حافظه CMOS را تغییر داد . هر وقت کامپیوتر راه اندازی می شود ، برنامه BIOS با استفاده از مقادیر موجود در حافظه CMOS کامپیوتر را پیکر بندی می کند . حافظه CMOSبه محض قطع برق اطلاعاتش پاک می شود . لذا برای حفظ اطلاعات فوق از باطری کوچکی به نام Backup Battery استفاده می شود . از خصوصیات دیگر این حافظه ها این است که این نوع حافظه به دلیل عدم استفاده خازن در ساختار داخلی آن ، نیاز به تازه سازی (Refresh) مشابه حافظه های اصلی دینامیکی (DRAM) ندارد .

برنامه های Setup معمولاً به دو صورت ویندوزی و متنی ارائه شده اند . در Setup ویندوزی ،‌قسمتهای مختلف برنامه های Setup به صورت صفحات ویندوز طراحی شده و در صورت اتصال ماوس به سیستم
می توانید این قسمتها را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید .

در Setup های معمولی برای انتخاب قسمتهای مختلف از کیلد های جهتی و
 Page Up و Page Down در صفحه کلید استفاده می شود .

 

آشنایی با روش ارتقاء برنامه Setup

هر برد اصلی دارای یک برنامه Setup مخصوص به خود می باشد که به کمک آن می توان پارامتر های مورد نیاز آن برد را تنظیم نمود . شرکتهای تولید کننده برنامه های BIOS به منظور بالا بردن کارایی برنامه خود و همچنین همگام شده با پیشرفتهای نرم افزاری و سخت افزایس مرتباً برنامه های خود را ارتقاء داده و نسخه های جدیدی از آنها را ارائه می کنند .

همچنین شرکتهای سازنده بردهای اصلی نیز با استفاده از حافظه های Flash Rom برای نگهداری برنامه ها BIOS امکان به روز رسانی برنامه فوق بدون نیاز به تعویض این حافظه را فراهم آورده اند . برای بروز رسانی برنامه BIOS می توان بعد از تهیه نسخه جدید برنامه از طریق دیسکت CD یا اتصال به سایت شرکت تولید کننده برنامه BIOS از طریق اینترنت برنامه مخصوص به روز رسانی Flash را از مسیر ذخیره شده روی کامپیوتر خود اجرا کنید معمولاً این فایل ها را با نامهای AWDFLASH.EXE یا AMIFLASH.EXE و غیره مشاهده خواهید نمود .

بعد از اجرای این برنامه ابتدا از شما در مورد ذخیره سازی محتویات قدیمی BIOS از شما سوال می شود که بهتر است به آن پاسخ «y» بدهید . در این صورت به شما امکان تایپ نام فابل مخصوص ذخیره سازی نسخه قدیمی را خواهد داد . نهایتاً از شما در مورد کپی کردن اطلاعات جدید سوال کرد که در صورت پاسخ «Y« عمل به روز رسانی برنامه BIOs شروع
می شود که در پایان کار باید سیستم را مجدداً راه اندازی نمایید .

معمولاً به سه روش مختلف می توان برنامه بایوس سیستم را به روز رسانی کرد :

1- از طریق فلاپی و کلید F8 در هنگام راه اندازی و داخل شدن به بایوس سیستم در این حالت اگر اگر از مادربردهای Gigabyte استفاده می کنید ، کافی است به آدرس اینترنتی http:www.gigabyte.com.tw مراجعه کرده و سپس از قسمت Support گزینه Motherboard و سپس گزینه BIOS و همچنین مدل مادربرد را انتخاب کرده و سپس برنامه BiOS جدید را Down load کرده و روی فلاپی ذخیره کنید . حال هنگام راه اندازی سیستم بازدن کلید F8 ضمن قرار دادن فلاپی داخل درایو در منویی که باز می شود گزینه Update From Flappy را انتخاب کرده و عمل بازسازی را شروع نمایید . در خاتمه سیستم را مجدداً راه اندازی کرده تا عملیات بازسازی BIOS به اتمام برسد .

 

 

2- باز سازی از طریق فلاپی و برنامه QFlash

در این روش به ترتیبی که در روش قبلی گفته شده بایوس مادربورد مورد نظر را Down load کرده و سپس Unzip کنید از بین سه فایلی که باز
می شود ، داخل محیط MS-Dos Prompt جلوگیری اعلان DOS فرمان زیر را تایپ کنید .

A:> Flash879.exe  8zpE1000.f8

 

3- باز سازی از طریق ویندوز و نرم افزار @Bios

این نرم افزار همراه CD مادربرد تحویل شما می گردد . شما می توانید از روی درایو CD و مسیر utility\Gigabte\Gwum این فایل را اجرا کرده و سپس سیستم را مجدداً راه اندازی کنید . روی عروسکی که کنار ساعت در نوار وظیفه ویندوز ظاهر می شود کلیک راست کرده و از پنجره ای که باز می شود گزینه Gigabyte Bios Flash یا @Bios را انتخاب کرده تا وارد برنامه بازسازی شوید . اکنون باید برای بازسازی گزینه های Internet Update و Update New BIOS را به ترتیب انتخاب کرده تا پنجره ظاهر شود . سپس سایت مربوط به نوع BIOs را انتخاب و دکمه ok را کلیک کنید. منتظر بمانید تا BIOS شما Update شود . در خاتمه سیستم را مجدداً راه اندازی کنید .

 

 پردازنده ها

پردازنده  یا واحد پردازنده مرکزی (cpu) اصلی ترین بخش کامپیوتر است. این قطعه وظایف مهمی از قبیل عملکرد های ریاضی ، منطقی ، مقایسه ای و محاسبه های مربوط به آدرس دهی در کامپیوتر را به عهده دارد .

cpu مهمترین تراشه بر روی برد اصلی هر کامپیوتر می باشد و آن مدیریت کلیه مراحل پردازش داده ها را به عهده دارد . این قطعه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم سایر قطعات روی برد اصلی و سایر قسمتهای کامپیوتر را نظارت و مقدار دهی می کند . پردازنده ها هر چند دارای ابعاد فیزیکی بسیار کوچکی هستند ولی از ابتدایی ترین آنها که از 29000 ترانزیستور تا انواع پیشرفته آنها که 5/7 میلیون ترانزیستور می باشند ، ابعاد فیزیکی آنها بسیار محدود و در حد 2 تا 3 اینچ مربع می باشند .

مشخصه های با اهمیت ریز پردازنده ها عبارت اند از :

سرعت

پهنای گذرگاه داده

پهنای گذرگاه آدرس

ماکزیمم حافظه

علاوه بر این مشخصه ها تعداد ترانزیستور به کار گرفته شده . cashe داخلی ، پهنای پالس ،‌اندازه رجیسترهای داخلی در پردازنده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند . همه پردازنده ها سه عمل اساسی را انجام
می دهند :

انتقال اطلاعات

حساب و منطق

تصمیم گیری

 

مشخصات فنی پردازنده ها

پردازنده ها به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر در یک کامپیوتر به صورت یک تراشه به شکل مربع روی برد اصلی قرار می گیرد . معمولاً هر پردازنده دارای خصوصیات ویژه ای است که توسط تعدادی حروف و ارقام که بر روی هر کدام از آنها چاپ شده مشخص می شوند . این اطلاعات شامل موارد زیر می باشد :

نام شرکت سازنده پردازنده

نسل پردازنده

مدل و نوع پردازنده

سرعت پردازنده ( MHZ)

ولتاژ مورد نیاز پردازنده

شماره سریال پردازنده

 

 

 

 

 

 

نام شرکت سازنده پردازنده

پردازنده ها توسط شرکتهای مختلفی ساخته و ارائه شده اند . شرکتهای مشهور سازنده پردازنده عبارتند از :

Intel  

AMD

Syrix

MotorolA

IBM

IDT

NIC

IIT

گاهی بر روی پردازنده نام شرکت به صورت کامل و گاهی به صورت علائم اختصای مخصوص شرکت مشخص می شود . مثلاً برای محصولات شرکت از AMD برای مشخص کردن نان پردازنده عبارت ADVANCED شرکتهای MICRO DEVICES که کلمه  AMD آن گرفته شده چاپ می شود.

 

نسل پردازنده

پردازنده ها بسته به تنوع در مل و عملکرد آنها دارای مدل مختلفی
می باشند . معمولاً هرگاه یک تغییر اساسی در ساختار یک پردازنده به وجود آمده است ، نسل جدیدی برای آنها نامگذاری شده است . معمولاً نسلهای مختلف پردازنده را با نام ، علائم یا شماره های مختلف نشان
می دهند .

شرکت های سازنده پردازنده تولیدات خود را بر اساس یک روش استاندارد نامگذاری می کنند . مثلا شرکت Intel تولیداتش را به صورت 86×80 و شرکت Motorola به صورت 68xxx نامگذاری می کنند ، که معمولاً علامت x جایگزین نسل و مدل پردازنده می شود .

مدل پروازنده

هر کدام از نسلها پردازنده دارای مدلهای مختلفی می باشد که دارای مشخصات متفاوت می باشند . مثلاً در مورد پردازنده و 80386 مدلهای SX و DX و برای 80486 مدلهای DX4 , DXII , DX , SX  و DX5 برای پنتیوم
 ( نسل پنجم ) مدلهای پنتیوم کلاسیک و MMX ، برای نسل ششم مدلهای پنتیوم پرو ، پنتیوم II و پنتیوم III پنتیوم سلرون برای نسل هفتم مدل اتیانیوم را می توان اشاره نمود . 

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky