مبانی و پیشینه نظری مسئولیت پذیری (فصل دوم ) دارای 43 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی و پیشینه نظری مسئولیت پذیری (فصل دوم ) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی و پیشینه نظری مسئولیت پذیری (فصل دوم )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
مبانی و پیشینه نظری مسئولیت پذیری (فصل دوم )
در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
10 صفحه توضیحات و پیشینه مابقی منابع
قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه
مسئولیت پذیری
در فرهنگ سخن، مسئولیت به معنی کاری را عهده دار شدن و عواقب و پیامدهای آن را پذیرفتن، پاسخگو بودن، موظف بودن، تعهد به کسی یا چیزی، و در لغت نامه دهخدا به معنی ضمان، تعهد ضمان، مواظبت امری کردن، متعهد کردن و موظف بودن آمده است.(حسینی قمی،1391).
مسئولیت پذیری اشاره به خلق و خوی قابل اعتماد، هشیار، مسئول و منظم دارد و فرد مسئولیت پذیر در هنگام مواجه با بازخورد منفی دربار یک عمل یا تصمیم، منابع بیشتری را برای عمل و ایستادگی در حل مشکلات اختصاص میدهد( اسچلولز- هارت، تورو- کرونینگ و فری[1]،2009، به نقل از زارع بهرام آبادی، دره و اژدری 1389). مسئولیت پذیری رفتار تکلیف محور و هدف محور را شامل میشود و مشخص میکند که یک نفر تصمیم خود را برای انجام یک عمل ادامه میدهد و به سرانجام میرساند. در واقع مسئولیت پذیری، ویژگی شخصیتی مرتبط با عملکرد شغلی مطلوب و سپر محافظت کننده در برابر فشارهای شغلی میباشد (زارع بهرام آبادی، دره و اژدری 1389).
کلمز و بین مسئولیت را از نظر لغوی، توانایی پاسخ دادن و در عرف عام به مفهوم تصمیم گیری مناسب و مؤثر دانسته اند. منظور آنها از تصمیم گیری مناسب این است که فرد در چهارچوب هنجارهای اجتماعی و انتظاراتی که از او میرود، دست به انتخاب بزند که سبب ایجاد روابط انسانی مثبت، موفقیت و افزایش ایمنی و آسایش خاطر میشود و منظور از پاسخ مؤثر، پاسخی است که فرد را قادر سازد تا به هدفهایی که باعث تقویت عزت نفسش میشوند، دست یابد.(کلمز و بین،1385).
اصل مسئولیت عبارت است از« افزایش مقاومت فرد در برابر شرایط، تا به جای پیروی از فشارهای بیرونی از الزامهای درونی تبعیت کند که احساس مسئولیت یا احساس تکلیف نامیده میشود»( باقری،1374). ...
...
[1]-Schulz- Hart, Thurow – kroning, & Fery
...
12-2 فایلات مرتبط داخلی
فایلهای سامانی، جوكار و صحراگرد،(1386)، جوکار(1386) رحیمیان بوگر(1385)؛ کاوه (1388) مؤثر بودن تاب آوری را در بهبود کیفیت زندگی نشان میدهد. در فایلی بر روی والدین کودکان کم توان ذهنی،این نتیجه بدست آمد؛ در صورتی که بتوان تاب آوری والدین دارای کودکان کم توان ذهنی را بالا برد میتوان باعث افزایش کیفیت زندگی آنها نیز شد. (حق رنجبر، کاکاوند، برجعلی و برماس،1390).
یافتههای فایل کاوه، علیزاده، دلاور و برجعلی (1390) نشان دهنده این است که برنام آموزش تاب آوری، باعث افزایش برخی از اجزاء و مؤلفههای کیفیت زندگی والدین دارای کودک کم توان ذهنی میشود.
در فایلی که مؤمنی و شهبازی راد(1391) انجام دادند، بین تاب آوری و کیفیت زندگی رابط مثبت معناداری وجود داشت به نحوی که با افزایش میزان تاب آوری، کیفیت زندگی هم افزایش مییافت. ...
...
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0