توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان همراهی گلوسیت میانی لوزی شكل در بیماران دیابتی مراجعه كننده به مركز تحقیقات دیابت مشهد در سال 1384 دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان همراهی گلوسیت میانی لوزی شكل در بیماران دیابتی مراجعه كننده به مركز تحقیقات دیابت مشهد در سال 1384  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان همراهی گلوسیت میانی لوزی شكل در بیماران دیابتی مراجعه كننده به مركز تحقیقات دیابت مشهد در سال 1384،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان همراهی گلوسیت میانی لوزی شكل در بیماران دیابتی مراجعه كننده به مركز تحقیقات دیابت مشهد در سال 1384 :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشكده دندانپزشكی مشهد

تعداد صفحات :8

مقدمه: دیابت یكی از شایعترین اختلالات غدد درون ریز بوده و عوارض متعددی برای مبتلایان می تواند ایجاد نماید. یكی از این مشكلات افزایش استعداد به عفونت است كه در همین رابطه، میزان بروز عفونتهای فرصت طلب از جمله انواع عفونتهای كاندیدایی در دهان زیاد می شود. هدف از مطالعه حاضر، بررسی میزان همراهی یكی از این عفونت ها یعنی گلوسیت میانی لوزی شكل در بیماران دیابتی بود.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی تعداد 200 بیمار بطور تصادفی از مركز تحقیقات دیابت استان خراسان، شهر مشهد انتخاب و بر اساس پرسشنامه تنظیمی و معاینه داخل دهانی مورد مطالعه قرار گرفت. آزمون Mann Whitney و Exact-fisher test جهت آنالیز داده ها مورد استفاده قرار گرفت.یافته ها: در این بررسی %19 از افراد مبتلا مرد و %81 زن بودند. گلوسیت میانی لوزی شكل در %7 كل بیماران دیابتی مورد مطالعه مشاهده گردید. هیچكدام از مردان دیابتی دارای عفونت گلوسیت لوزی شكل نبودند، در صورتی كه %8.6 از زنان دیابتی دارای این عفونت بودند. همچنین به لحاظ سنی، بیشترین كسانی كه دارای این ضایعه بودند بالای 40 سال داشتند. خصوصا در سنین 70-79 سال شیوع این ضایعه %14.3 بود.نتیجه گیری: شیوع گلوسیت میانی لوزی شكل در بیماران دیابتی در این مطالعه %7 بود.
كلید واژه: كاندیدوزیس، دیابت، گلوسیت میانی لوزی شكل

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky