توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر وراپامیل خوراكی بر پتانسیل برانگیخته بینایی (Visual Evoked Potential) در بیماران مبتلا به مولتیپل اسكلروز دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر وراپامیل خوراكی بر پتانسیل برانگیخته بینایی (Visual Evoked Potential) در بیماران مبتلا به مولتیپل اسكلروز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر وراپامیل خوراكی بر پتانسیل برانگیخته بینایی (Visual Evoked Potential) در بیماران مبتلا به مولتیپل اسكلروز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر وراپامیل خوراكی بر پتانسیل برانگیخته بینایی (Visual Evoked Potential) در بیماران مبتلا به مولتیپل اسكلروز :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشكی كرمان

تعداد صفحات :10

مقدمه: آرایش مجدد كانال های یونی در طول آكسون های دمیلینه شده نقش مهمی در بهبود اختلالات نورولوژیكی در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروز ایفا می كند. در این مطالعه تاثیر وراپامیل (verapamil) به عنوان یك بلوك كننده كانال كلسیمی بر انتقال مركزی با ارزیابی تغییرات ایجاده شده موج P100 از پتانسیل تحریك بینایی (VEP) مورد مطالعه قرار داده شده است.روش: این پژوهش یك كارآزمایی بالینی، تصادفی، دو سوکور و با كنترل دارونما، بر روی دو گروه شامل 20 بیمار مبتلا به MS قطعی (Definite) كه در طول سال گذشته هیچ گونه عودی نداشته اند بود. در این مطالعه تاثیر وراپامیل خوراكی با دوز 40mg هر 8 ساعت بر روی تغییرات تاخیر (Latency) موج P100 با دارونما مقایسه شد. یافته ها: در گروه وراپامیل، تاخیر موج P100 در مقایسه با گروه كنترل حدود 5 میلی ثانیه به طور متوسط كاهش یافت (4 ± 1/6 در مقابل 6/0 ± 1 درگروه كنترل). وراپامیل تاثیری بر مدت (Duration) موج VEP نداشت.نتیجه گیری: مطالعه انجام شده نشان می دهد كه با دستكاری فارماكولوژیك در كانال های كلسیمی، و احتمالا در سطح اكسون های دمیلینه شده می توان به صورت حاد، هدایت مركزی ایمپالس های الكتریكی را در بعضی از بیماران با MS تثبیت شده (Stable) بهبود بخشید.
كلید واژه: وراپامیل، پتانسیل برانگیخته بینایی، مولتیپل اسکلروزیس

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky