توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سنجش مزیت نسبی و رقابتی صنعت چرم ایران در بازارهای جهانی دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سنجش مزیت نسبی و رقابتی صنعت چرم ایران در بازارهای جهانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سنجش مزیت نسبی و رقابتی صنعت چرم ایران در بازارهای جهانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سنجش مزیت نسبی و رقابتی صنعت چرم ایران در بازارهای جهانی :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشنامه بازرگانی

تعداد صفحات :35

در این مقاله مزیت صنعت چرم ایران ارزیابی شده است. به این منظور شاخص های مزیت شامل DRC ،RCA ، TMو CMS برای پوست، چرم و محصولات چرمی (كفش و سایر پوشاك چرمی) محاسبه شده اند. نتایج حاصل از محاسبه شاخص ها نشان می دهد كه ایران در صدور پوست (ماده اولیه اصلی صنعت چرم) دارای مزیت است البته چون سیاست كشور جایگزینی صدور این ماده با محصولات دارای ارزش افزوده بالاتر است، شاخص های مبتنی بر اطلاعات تجاری بیانگر خروج تدریجی كشور از بازار پوست است.بر حسب شاخص DRC (هزینه منابع داخلی)، كشور در زمینه چرم دارای مزیت بالقوه است و شاخص RCA (مزیت نسبی آشكار شده) نشان می دهد كه در سال های اخیر این مزیت به فعل در آمده و ایران در صدور چرم دارای مزیت نسبی شده است. شاخص TM (نقشه ریزی تجاری) نشان می دهد اگر چه كشور در گروه برندگان بازار چرم قرار گرفته است ولی بازار چرم در جهان در سال های اخیر رو به افول است. در این صورت شناخت بازارهای صادراتی و اعتلای عوامل تعیین كننده مزیت رقابتی اهمیت مضاعف می یابند. تحلیل شاخص CMS (سهم بازار پایدار) نشان می دهد كه مزیت كشور در بازار چرم پایدار نیست، این امر علاوه بر رو به افول بودن بازار این محصول در سال های اخیر به انتخاب نامناسب بازارها و اثر رقابتی منفی بر می گردد.در زمینه محصولات چرمی اگرچه شاهد رشد صادرات هستیم، اما هنوز RCA كوچكتر از یك است، لذا كشور فاقد مزیت نسبی است. شاخص TM نشان می دهد كه بازار این نوع محصولات روبه افول و در نتیجه رقابت در آن دشوار است. شاخصCMS نیز برای بیشتر بازارهای صادراتی منفی است.در مجموع اگرچه صادرات صنعت چرم كشور دارای رشد است اما تا رسیدن به مزیت پایدار و رقابتی به ویژه در محصولات با ارزش افزوده بالاتر فاصله دارد. پیمودن این فاصله مستلزم توجه به عوامل تعیین كننده مزیت رقابتی چون فناوری، تحقیق و بازاریابی است.
كلید واژه: مزیت رقابتی، مزیت نسبی، شاخص های مزیت (DRC، RCA ، CMS و TM)، چرم ایران

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky