توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شناسایی مناطق مساعد آلودگی آب های زیرزمینی به كمك پهنه بندی تحول كارست با GIS (مطالعه موردی استان كرمانشاه) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی مناطق مساعد آلودگی آب های زیرزمینی به كمك پهنه بندی تحول كارست با GIS (مطالعه موردی استان كرمانشاه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی مناطق مساعد آلودگی آب های زیرزمینی به كمك پهنه بندی تحول كارست با GIS (مطالعه موردی استان كرمانشاه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی مناطق مساعد آلودگی آب های زیرزمینی به كمك پهنه بندی تحول كارست با GIS (مطالعه موردی استان كرمانشاه) :

مقاله شناسایی مناطق مساعد آلودگی آب های زیرزمینی به كمك پهنه بندی تحول كارست با GIS (مطالعه موردی استان كرمانشاه) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1388 در علوم زمین از صفحه 25 تا 32 منتشر شده است.
نام: شناسایی مناطق مساعد آلودگی آب های زیرزمینی به كمك پهنه بندی تحول كارست با GIS (مطالعه موردی استان كرمانشاه)
این مقاله دارای 8 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله كارست
مقاله آلودگی
مقاله استان كرمانشاه
مقاله GIS
مقاله منابع آب زیرزمینی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
تعداد زیادی از استان های کشور، از منابع آب کارستی به عنوان منبع اصلی تامین آب برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت استفاده می کنند. استان کرمانشاه نیز با مساحتی حدود 24953286 کیلومتر مربع در میانه ضلع باختری کشور واقع شده که بخش عمده آن در زون های زاگرس رورانده و چین خورده قرار دارد و بیشتر بلندی های آن، از سازندهای سخت (كربناتی) تشكیل شده است. پهنه های كارستی این استان نقش مهمی در تامین و تغذیه آبخوان ها دارند، به همین دلیل برای شناسایی این پهنه ها و میزان تحول آنها در این پژوهش اقدام به پهنه بندی تحول كارست و شناسایی مناطق تغذیه آب های زیرزمینی از طریق سیماهای سطحی کارستی، همچنین مناطق مساعد آلودگی آبخوان های کارستی و تهیه نقشه آن شده است. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق ابتدا چاله های بسته سطحی به عنوان شاخص تحول کارست با استفاده از نقشه های توپوگرافی 50000 :1 و تصاویر ماهواره ای 5 متر (BW) IRS شناسایی، نقشه آنها تهیه و پس از بررسی های آماری و تایید ارتباط نقشه ها با موضوع به كمك مربع كای و عملیات میدانی، هفت عامل ارتفاع، سنگ شناسی، زمین ریخت شناسی(زمین ساخت)، دما، بارش، تبخیر و شیب به عنوان عوامل موثر در تحول کارست انتخاب شده اند. پس از رقومی كردن همه داده های مربوطه برای ارزش گذاری (وزن دهی) طبقات نقشه های عامل، از روش های آماری تحلیل سلسله مراتبی (قضاوت کارشناسی)، تراکم سطح، ارزش اطلاعاتی، وزن متغیرها و روش تجربی استفاده شده است؛ در نهایت در محیط GIS، نقشه های عامل همپوشانی و نقشه های پهنه بندی تحول کارست با 5 روش مذكور به دست آمده است. در بین روش های به كار گرفته شده برای پهنه بندی، روش ارزش اطلاعاتی بیشترین انطباق را با شاخص انتخاب شده (چاله های بسته) در منطقه مورد مطالعه دارد. نقشه های پهنه بندی به دست آمده، علاوه بر تعیین مناطق با درجات مختلف تحول سیماهای كارست در استان، محدوده های تغذیه آب های زیرزمینی (کارستی) و مکان های مساعد آلودگی این منابع در سطح زمین را نیز مشخص كرده است که باید برای حفاظت از این مناطق، تدابیر مناسب به کار برد وگرنه خطرهای زیادی محل های تغذیه را تهدید خواهد كرد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky