توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله زیست ردیابی فلزات سنگین به وسیله گیاهان رویش یافته در منطقه صنعتی فولاد مباركه اصفهان دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله زیست ردیابی فلزات سنگین به وسیله گیاهان رویش یافته در منطقه صنعتی فولاد مباركه اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله زیست ردیابی فلزات سنگین به وسیله گیاهان رویش یافته در منطقه صنعتی فولاد مباركه اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله زیست ردیابی فلزات سنگین به وسیله گیاهان رویش یافته در منطقه صنعتی فولاد مباركه اصفهان :

مقاله زیست ردیابی فلزات سنگین به وسیله گیاهان رویش یافته در منطقه صنعتی فولاد مباركه اصفهان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در محیط شناسی از صفحه 83 تا 92 منتشر شده است.
نام: زیست ردیابی فلزات سنگین به وسیله گیاهان رویش یافته در منطقه صنعتی فولاد مباركه اصفهان
این مقاله دارای 10 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله زیست ردیابی
مقاله فلزات سنگین
مقاله آلودگی
مقاله برگ
مقاله پوست
مقاله خاك

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زیست ردیابی یكی از راههای ارزان و ساده بررسی كیفیت محیط زیست است و به روندی گفته می شود كه در آن از طریق موجودات زنده، یا اجزای تشكیل دهنده آنها می توان به اطلاعاتی كمی پیرامون كیفیت محیط دست یافت. فعالیت های صنعتی باعث ورود مقادیر فراوانی از عناصر سنگین به اتمسفر می شود و استفاده از پتانسیل زیست ردیابی گیاهان رشد یافته در مجاورت مناطق صنعتی می تواند در ارزیابی آلودگی هوا با این فلزات راهگشا باشد. هدف از این تحقیق، بررسی امكان ردیابی آلودگی هوا با فلزات آهن، نیكل و سرب در مجاورت منطقه صنعتی فولاد مباركه اصفهان با استفاده از پتانسیل زیست ردیابی در گیاهان است. بدین منظور سه گونه درختی (سرونقره ای، كاج و بلوط) و سه گونه درختچه ای (خرزهره، زرشك و نوش) انتخاب شد و غلظت فلزات مذكور در خاك و اندام هوایی گیاهان در دو بخش برگ و پوست به وسیله دستگاه ICP-AES اندازه گیری شد. در خاكهای مورد مطالعه به واسطه pH بالا (802)، وجود بیش از 60 درصد آهك و كمتر از 05 درصد مواد آلی، درصد ناچیزی ازاین سه فلز در اختیار گیاه قرار گرفته است، این در حالی است كه غلظت اندازه گیری شده آهن و نیكل در اندام هوایی گیاهان مورد مطالعه حاكی از وجود آلودگی اتمسفری با این فلزات بوده است. در اكثر موارد، درختان بهتر از درختچه ها و گیاهان همیشه سبز بهتر از گیاهان خزان شونده سطوح آلودگی های فلزی را نشان دادند و پوست گونه های مورد مطالعه واجد توانایی بالاتری از برگ بوده است. بیشترین میزان آهن و نیكل در برگ سرو و پوست كاج مشاهده شد كه برای آهن با كلیه گیاهان و برای نیكل با بیشتر گیاهان اختلاف معنی دار نشان داد. محتوای سرب در گیاهان پایین تر از حد آستانه آلودگی این عنصر در گیاهان قرار داشت. همچنین نتایج نشان داد كه گیاه خرزهره برای ارزیابی آلودگی آهن در منطقه مورد مطالعه شاخص مناسبی نبوده است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky