توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: بررسی و نقد دیدگاه آلوسی در مورد آیه تطهیر (عنوان عربی: تبیین و نقد آراء الآلوسی حول آیة التطهیر) دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: بررسی و نقد دیدگاه آلوسی در مورد آیه تطهیر (عنوان عربی: تبیین و نقد آراء الآلوسی حول آیة التطهیر)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: بررسی و نقد دیدگاه آلوسی در مورد آیه تطهیر (عنوان عربی: تبیین و نقد آراء الآلوسی حول آیة التطهیر)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: بررسی و نقد دیدگاه آلوسی در مورد آیه تطهیر (عنوان عربی: تبیین و نقد آراء الآلوسی حول آیة التطهیر) :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : كتاب قیم

تعداد صفحات :22

چکیده فارسی:این مقاله به بررسی، تحلیل و نقد دیدگاه سید محمود آلوسی، صاحب تفسیر روح المعانی، درباره آیه تطهیر می پردازد. ایشان از یک سو، نظر مفسران شیعه و بسیاری از مفسران اهل سنت را مبنی بر دلالت آیه تطهیر بر عصمت آل عبا رد کرده و حتی نزول این آیه در مورد ایشان را نمی پذیرد. از سوی دیگر، دایره مصادیق «اهل البیت» را فراتر و عام تر از اصحاب کساء در نظر گرفته و افراد دیگری از قبیل همسران پیامبر (ص) را داخل در این حکم می داند. به اعتقاد آلوسی، اصحاب کساء، نه یگانه مخاطب و مصداق اهل البیت، بلکه ایشان مخاطبی از مخاطبان و مصداقی از مصادیق آن به حساب می آیند. این پژوهش، بر آن است که با اتکا به آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع) و با استناد به نظر اندیشمندان شیعه و اهل سنت، نظر این مفسر را مورد نقد و بررسی قرار دهد. چکیده عربی:هذه المقاله تتطرقت إلی تبیین و نقد وجهه نظر السید محمود الآلوسی صاحب تفسیر «روح المعانی» حول آیه التطهیر. فقد أنکر من جهه رأی مفسری الشیعه و کثیر من مفسری السنه حول دلاله آیه التطهیر علی عصمه اهل الکساء (علیهم السلام) و حتی أنه لا یعتقد بنزول الآیه فیهم. و من جهه أخری فالآلوسی یعتقد بأن مفهوم أهل البیت یشمل شخصیات اخری مثل زوجات النبی (ص) و یقول بأن الخطاب فی هذه الآیه لا یقتصر علی أصحاب الکساء فحسب بل إن أصحاب الکساء هم أحد المخاطبین فیها.تحاول هذه الدراسه أن تبین و تنقد آراء هذا المفسر، إعتمادا علی الآیات القرآنیه و روایات الائمه المعصومین (ع) و استنادا إلی آراء مفکری الشیعه و السنه.
كلید واژه: كلیدواژه فارسی: آیه تطهیر، تفسیر، آلوسی، اهل بیت، عصمت (كلیدواژه عربی: آیه التطهیر، تفسیر، الآلوسی، اهل البیت، العصمه)

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky