توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر الگوی اصلاح شده حرکت درمانی با محدودیت اجباری بر کارکرد دستی کودکان دچار فلج مغزی نیمه بدن بر مبنای سطوح ICF) International classification of functioning) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر الگوی اصلاح شده حرکت درمانی با محدودیت اجباری بر کارکرد دستی کودکان دچار فلج مغزی نیمه بدن بر مبنای سطوح ICF) International classification of functioning)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر الگوی اصلاح شده حرکت درمانی با محدودیت اجباری بر کارکرد دستی کودکان دچار فلج مغزی نیمه بدن بر مبنای سطوح ICF) International classification of functioning)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر الگوی اصلاح شده حرکت درمانی با محدودیت اجباری بر کارکرد دستی کودکان دچار فلج مغزی نیمه بدن بر مبنای سطوح ICF) International classification of functioning) :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در علوم توانبخشی

تعداد صفحات :10

مقدمه: از دیدگاه طبقه بندی بین المللی کارکرد، ناتوانی و سلامت International classification of functioning, disability and health) یا(ICF ، فلج مغزی با نقص های ساختار و کارکرد بدنی، محدودیت قابل توجه در فعالیت ها و مشارکت در نقش های اجتماعی همراه است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر روش اصلاح شده حرکت درمانی با محدودیت اجباری بر اساس سطوح ICF بوده است.مواد و روش ها: این پژوهش با طرح کارآزمایی کنترل شده تصادفی (یک سو کور و طرح دو عاملی)، بر روی 28 شرکت کننده که بر اساس ملاک های ورود و کنارگذاری در دو گروه حرکت درمانی با محدودیت اجباری و گروه شاهد قرار گرفتند، انجام شد. مداخله در گروه حرکت درمانی با محدودیت اجباری به صورت 6 ساعت در روز، در طی 10 روز انجام شد. گروه شاهد از درمان رایج کاردرمانی استفاده می کردند. به منظور مقایسه بین دو گروه از آزمون Independent-samples t test برای اختلاف نمرات و برای بررسی تاثیر هر روش از آزمون Paired-samples t test استفاده شد.یافته ها: بر اساس سطوح ICF در سطح ساختار و کارکرد بدنی در متغیرهای تون عضلانی شانه، دامنه حرکتی غیر فعالانه مچ دست و ساعد بین دو گروه اختلاف معنی داری دیده شد .(P<0.05) همچنین در سطوح فعالیت و مشارکت نیز تفاوت هایی در متغیرهای چیره دستی، هماهنگی دوطرفه، هماهنگی اندام فوقانی و ادراک والدین (فراوانی و کیفیت) دیده شد. نتیجه گیری: از یافته های پ‍ژوهش حاضر می توان نتیجه گیری نمود که حرکت درمانی با محدودیت اجباری نسبت به سطح کارکرد و ساختار بدنی بر سطوح فعالیت و مشارکت تاثیر مطلوب تری داشته است. این موضوع ممکن است به عواملی نظیر تکلیف مدار بودن روش، طول دوره و انگیزش مرتبط باشد. این مساله حاکی از آن است که حرکت درمانی با محدودیت اجباری در مقایسه با برخی روش ها (روش های فرایند مدار) تاثیر بهنگام تری بر عملکرد روزمره و کیفیت زندگی کودکان به جای می گذارد.
كلید واژه: حرکت درمانی با محدودیت اجباری، فلج مغزی، کارکرد دستی

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky