توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: هرمنوتیک سهروردی (عنوان عربی: تأویلیة السهروردی) دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: هرمنوتیک سهروردی (عنوان عربی: تأویلیة السهروردی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: هرمنوتیک سهروردی (عنوان عربی: تأویلیة السهروردی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: هرمنوتیک سهروردی (عنوان عربی: تأویلیة السهروردی) :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : معرفت فلسفی

تعداد صفحات :28

چکیده فارسی: حکمای مسلمان در سلوک معرفتی خود، همواره به دنبال حقایقی بوده اند که هرگونه شک و شبهه ای از آن زدوده شده باشد. در این مسیر، سرچشمه وحیانی کلام الهی و کلام اولیای الهی راه گشا و مددرسان ایشان است. در این میان شیخ شهاب الدین سهروردی نخستین حکیم مسلمان است که با استشهاد و استناد به آیات و روایات، دیدگاه های خود را در مسیر نیل به حقیقت اعلا قرار داده است.در این مقاله دیدگاه ویژه هرمنوتیکی سهروردی، که در حکمت اسلامی با عنوان تاویل از آن یاد می شود، مورد تحلیل قرار گرفته است. سهروردی با اتکا به نظریه خیال در حوزه معرفت شناسی و جهان شناسی خود، فرایند تاویل را برای درک و شهود حقایق باطنی ضروری می داند و با ذومراتب دانستن این فرایند مشکل نظریه تاویل به رای را با واحد بودن حقیقت، دفع می کند. چکیده عربی:كان الحكماء المسلمون یبحثون عن الحقائق فی سلوكهم المعرفی دائما، و یعمدون إلی دحر أی شبهه و أو شك فی هذا المضمار. و كان المنبع الوحیانی للكلام الالهی و كلام الأولیاء الالهیین هما من فسحا لهم الطریق نحو الحقیقه و مصدرا عونهم فی هذا المسیر. یعد الشیخ شهاب الدین السهروردی من بین هؤلاء الحكماء و هو أول حكیم مسلم وضع وجهات نظره التی تستند إلی الآیات و الروایات فی طریق الظفر بالحقیقه العلیا.تتطرق هذه المقاله إلی تحلیل النظریه التأویلیه الخاصه بالسهروردی و التی تذكر فی الحكمه الاسلامیه تحت عنوان التأویل. فالسهروردی یعتقد بأن عملیه التأویل ضروریه لإدراك و شهود الحقائق الباطنیه بالاستناد إلی نظریه الخیال فی إطار نظریته فی المعرفه و كذلك معرفه العالم عنده. وبالنظر إلی تعدد مراتب هذه العملیه، یسعی السهروردی إلی إزاله مشكله نظریه التأویل بالرأی من خلال وحده الحقیقه.
كلید واژه: كلیدواژه فارسی: سهروردی، روایت، تاویل، خیال، مشاهده (كلیدواژه عربی: السهروردی، الروایه، التأویل، الخیال، المشاهده)

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky