توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی و بررسی ارزش غذایی دو گونه جلبک تک سلولی Scenedesmus obliquus و Desmodesmus cuneatus تولید کننده اسیدهای چرب جدا سازی شده از دریاچه سد مهاباد، آذربایجان غربی دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی و بررسی ارزش غذایی دو گونه جلبک تک سلولی Scenedesmus obliquus و Desmodesmus cuneatus تولید کننده اسیدهای چرب جدا سازی شده از دریاچه سد مهاباد، آذربایجان غربی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی و بررسی ارزش غذایی دو گونه جلبک تک سلولی Scenedesmus obliquus و Desmodesmus cuneatus تولید کننده اسیدهای چرب جدا سازی شده از دریاچه سد مهاباد، آذربایجان غربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی و بررسی ارزش غذایی دو گونه جلبک تک سلولی Scenedesmus obliquus و Desmodesmus cuneatus تولید کننده اسیدهای چرب جدا سازی شده از دریاچه سد مهاباد، آذربایجان غربی :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : زیست شناسی گیاهی

تعداد صفحات :16

جلبک های تک سلولی به عنوان منبع سرشار اسیدهای چرب غیر اشباع، رنگیزه هایی چون بتاکاروتن و دیگر متابولیت های غذایی و دارویی سال هاست که مورد توجه محققان علوم زیستی هستند. این جلبک ها به عنوان غذای زنده نیز اهمیت بسیار زیادی در پرورش انواع زئوپلانکتون ها، نرم تنان و لارو آبزیان دارند. تا کنون گونه های زیادی از خانواده و جنس های مختلفی از این جلبک ها برای پرورش انواع آبزیان معرفی شده است. خانواده Scenedesmaceae از جلبک های مهم تک سلولی متعلق به رده Chlorophyceae هستند. این خانواده دارای چندین جنس بوده، کاربرد زیادی در صنعت آبزی پروری داشته و به عنوان غذا برای پرورش انواع آرتمیا، روتیفر و دافنی استفاده می شوند. در این پروژه تحقیقاتی و در راستای تامین نیازهای آزمایشگاهی به جلبک های تک سلولی فوق، یکی از تالاب های دایمی و مهم آب شیرین استان به نام تالاب سد مهاباد بررسی شد. این تحقیق شامل بررسی ریخت شناسی، مولکولی و ارزش غذایی نمونه های جدا شده بود که در نهایت موفق به شناسایی دو گونه Scenedesmus obliquus, Kutzing 1833 و Desmodesmus cuneatus, Hegewald 2002 از دو جنس مختلف از این خانواده در منبع آبی فوق شد. جداسازی، کشت انبوه این جلبک ها در سیستم پرورش بسته و بررسی اسیدهای چرب نشان داد که این دو گونه پتانسیل رشد مناسبی برای استفاده در صنعت داشته، با دارا بودن ارزش غذایی مناسب می توانند کاربرد خوبی در این صنعت داشته باشند. با وجود ویژگی های مورفولوژیک و فیزیولوژیک نزدیک این دو گونه نیز مشاهده شد که ارزش غذایی آنها بسیار متفاوت بوده، در کل میانگین تركیب اسیدهای چرب بهتری برای گونه Desmodesmus cuneatus مشاهده شد .(P<0.05)
كلید واژه: آذربایجان غربی، Desmodesmus ،Scenedesmus، سد مهاباد، جلبک تک سلولی

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky