توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آثار شدت های مختلف برداشت بر برخی ویژگی های رویشی و زایشی گونه .Bromus tomentellus Boiss در منطقه سارال كردستان دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آثار شدت های مختلف برداشت بر برخی ویژگی های رویشی و زایشی گونه .Bromus tomentellus Boiss در منطقه سارال كردستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آثار شدت های مختلف برداشت بر برخی ویژگی های رویشی و زایشی گونه .Bromus tomentellus Boiss در منطقه سارال كردستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آثار شدت های مختلف برداشت بر برخی ویژگی های رویشی و زایشی گونه .Bromus tomentellus Boiss در منطقه سارال كردستان :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مرتع

تعداد صفحات :16

تولید اطلاعات پایه و شناخت عناصر اصلی اكوسیستم مرتعی نیاز اساسی هر نوع مدیریتی در این عرصه هاست. این پژوهش جزو اولین تلاش هایی است كه برای تعیین میزان آسیب پذیری یا مقاومت گونه های كلیدی در برابر چرای دام در منطقه سارال كردستان انجام شده است. برای سنجش اثرات قطع (چرای شبیه سازی شده) بر روی گونه مهم مرتعی Bromus tomentellus، قبل از آغاز فصل رویشی سال 1386 اقدام به محصور كردن قطعه ای نیم هكتاری مرتع در سامان زردوان سارال شد. در این قرق تحقیقاتی 160 پایه از گونه ذكر شده به صورت كاملا تصادفی انتخاب شد و هر 10 پایه به تیمارهای قطع تولید از طریق چشمی به میزان های صفر، 25، 50 و 75 درصد اختصاص داده شد. تیمارهای قطع در سه تكرار و با فاصله یك ماه صورت گرفت و برای محاسبه درصد دقیق تولید برداشت شده، پس از خشك كردن در هوای آزاد توزین شدند. به همین منظور، تولید تمامی پایه ها (بجز كنترل ها) در آخر فصل رویشی برداشت شدند. به مدت چهار سال و هر ساله اقدام به اندازه گیری یا برآورد چشمی ویژگی های بنیه و شادابی، مرگ و میر، ارتفاع، تولید و تعداد ساقه زایشی در تمامی پایه ها شد. با استفاده از طرح آماری كرت های خرد شده در زمان، تجزیه داده ها انجام شد. طی این چهار سال، هیچ مورد مرگ و میری در میان 160 پایه انتخابی دیده نشد. در تمامی این ویژگی ها، تیمار قطع سبك از تمامی تیمارها و حتی از تیمار كنترل با اختلاف زیاد (P£0.01) پیشی گرفته است. در تمامی سال ها، ارتفاع در برداشت سبك بیش از كنترل بود و فقط در سال های اول و آخر تیمار هم طبقه داشت. به طور كلی و با توجه به تغییرات مدیریتی و محیطی موثر بر این گونه مرتعی، می توان بیان كرد كه چرای دام تا كمتر از 40 تا 50 درصد از وزن رویش سالانه حتی در سال های خشك سالی هم ضامن بقای گونه B. tomentellus در منطقه سارال كردستان خواهد بود، اما برداشت گیاه تا مرز 75 درصد هم در سال های عادی ظاهرا به گیاه آسیبی نمی رساند.
كلید واژه: قطع، چرای شبیه سازی شده، Bromus tomentellus، تولید، سارال، کردستان

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky