توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی ماده آلوجیبریك اسید در پوشینه گیاه Aeluropus littoralis و تاثیر آن بر جوانه زنی در سطوح مختلف شوری دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی ماده آلوجیبریك اسید در پوشینه گیاه Aeluropus littoralis و تاثیر آن بر جوانه زنی در سطوح مختلف شوری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی ماده آلوجیبریك اسید در پوشینه گیاه Aeluropus littoralis و تاثیر آن بر جوانه زنی در سطوح مختلف شوری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی ماده آلوجیبریك اسید در پوشینه گیاه Aeluropus littoralis و تاثیر آن بر جوانه زنی در سطوح مختلف شوری :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مرتع

تعداد صفحات :13

به دست آوردن اطلاعات از گیاهان مقاوم به شوری لازمه مدیریت اكوسیستم های مناطق خشك و نیمه خشك است. Aeluropus littoralis با نام فارسی بونی از خویشاوندان وحشی و بومی گندم است كه از مدت ها پیش، از نظر ارزش مرتعداری و ویژگی های فیزیولوژیك مورد توجه بوده است. بیشتر گونه های این جنس شورپسند بوده كه در خاك های شور می تواند چراگاه مناسب ایجاد كند. بررسی های متعددی در مورد اثر شوری بر روی جوانه زنی گیاهان هالوفیت صورت گرفته، اما اغلب این پژوهش ها تنها تاثیر نمك را بر روی جوانه زنی و رشد گیاه بررسی كرده اند و تاكنون تحقیقی در رابطه با تاثیر پوشینه بذور و شناسایی تركیبات آن بر روی جوانه زنی در سطوح مختلف شوری صورت نگرفته است. از این رو به منظور درك مكانیسم طبیعی جوانه زنی در این گیاه و نیز تاثیر پوشش بذر بر میزان جوانه زنی در سطوح مختلف شوری، آزمایشی در شرایط شوری ناشی از كلرورسدیم برای بذور با پوشینه و بدون پوشینه (لخت)، در قالب آزمایش فاكتوریل كاملا تصادفی در 3 تكرار صورت گرفت. در این آزمایش شوری در شش سطح (50، 100، 150، 200، 300 و 400 میلی مولار) و عامل نوع بذر در 2 سطح (با پوشینه و بدون پوشینه) اعمال شد. نتایج آزمایش نشان داد كه با افزایش تنش شوری در بذرهای با پوشینه و بدون پوشینه پارامترهای جوانه زنی كاهش پیدا می كند و این كاهش در بذرهای بدون پوشینه بیشتر از بذرهای با پوشینه بود. اثر متقابل شوری در پوشینه نیز در سطح احتمال 5 درصد معنی دار شد. پیش بینی های اولیه حاكی از وجود ماده ای موثر و تاثیر آن بر میزان جوانه زنی در پوشینه بذور بود، بنابراین به منظور شناسایی تركیبات موثر بر میزان جوانه زنی، عصاره متانولی از پوشینه بذور تهیه شد. نتایج تجزیه GC-MS نشان داد كه ماده آلوجیبریك اسید كه یكی از مشتقات فیتوهورمون GA3 است در پوشینه بذرها وجو دارد، ازاین رو این ماده به عنوان یك عامل مهم در تفاوت جوانه زنی در بذرهای با پوشینه و لخت در غلظت های مختلف شوری در نظر گرفته شد.
كلید واژه: تنش شوری، جوانه زنی، Aeluropus littoralis، پوشینه بذر، آلوجیبریک اسید

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky