توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیامدهای حاصل از مدیریت متفاوت پسماند گیاه جو (.Hordeum vulgare L) بر شاخص های كربن زیست توده میكروبی، كربن آلی و نیتروژن كل در خاك دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیامدهای حاصل از مدیریت متفاوت پسماند گیاه جو (.Hordeum vulgare L) بر شاخص های كربن زیست توده میكروبی، كربن آلی و نیتروژن كل در خاك  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیامدهای حاصل از مدیریت متفاوت پسماند گیاه جو (.Hordeum vulgare L) بر شاخص های كربن زیست توده میكروبی، كربن آلی و نیتروژن كل در خاك،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیامدهای حاصل از مدیریت متفاوت پسماند گیاه جو (.Hordeum vulgare L) بر شاخص های كربن زیست توده میكروبی، كربن آلی و نیتروژن كل در خاك :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : بوم شناسی كشاورزی

تعداد صفحات :14

ریزجانداران خاك از عوامل مهم چرخه عناصر غذایی و جریان انرژی در خاك اند كه تا اندازه زیادی نسبت به تغییرهای محیط حساس می باشند. بنابراین از زیست توده میكروبی خاك می توان به عنوان شاخصی برای بررسی اثرات تنش ها بر خاك و ریزجانداران استفاده كرد. هدف از این مطالعه ارزیابی تاثیر مدیریت مقدار پسماند گیاه جو (Hordeum vulgare L.)، سوزاندن آن، كود نیتروژن و خاك ورزی بر كربن زیست توده میكروبی و وضعیت كربن آلی و نیتروژن كل در یك دوره 90 روزه بوده است. آزمایش به صورت فاكتوریل در قالب طرح كاملا تصادفی انجام گردید. تیمارهای آزمایش شامل دو سطح كاه و كلش جو (3 و 6 تن در هكتار)، دو سطح سوزاندن (نسوزاندن و سوزاندن)، دو سطح كود اوره (صفر و 125 كیلوگرم در هكتار) و دو سطح خاك ورزی (بدون خاك ورزی و با خاك ورزی) بودند. نتایج آزمایش نشان داد افزودن مقدار 6 تن در هكتار پسماند جو مقادیر كربن آلی، نیتروژن كل و كربن زیست توده میكروبی را نسبت به تیمار 3 تن در هكتار به طور معنی داری افزایش داد. در حالی كه سوزاندن كاه و كلش به كاهش معنی دار همه پارامترها منجر گردید. انجام خاك ورزی نیز موجب كاهش معنی دار كربن آلی و كربن زیست توده میكروبی شد اما بر نیتروژن كل خاك بی تاثیر بود. كود نیتروژن بر كربن زیست توده میكروبی هیچ تاثیری نداشت، در حالی كه كاربرد اوره بر كربن آلی و نیتروژن كل خاك تاثیر مثبت و افزایشی داشت. این مطالعه نشان داد كه شیوه بدون خاك ورزی و همراه با حفظ پسماند گیاهی در سطح 6 تن در هكتار و روش بدون سوزاندن موثرترین نوع مدیریت در حفظ و افزایش مقادیر كربن آلی خاك، كربن زیست توده میكروبی و نیتروژن كل بودند.
كلید واژه: سوزاندن، خاک ورزی، کود اوره، ریزجانداران خاک

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky