توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تجزیه و تحلیل مصرف انرژی در زراعت پنبه (.Gossypium hirsutum L) در استان گلستان به منظور ارائه راهکار جهت افزایش بهره وری منابع دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تجزیه و تحلیل مصرف انرژی در زراعت پنبه (.Gossypium hirsutum L) در استان گلستان به منظور ارائه راهکار جهت افزایش بهره وری منابع  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تجزیه و تحلیل مصرف انرژی در زراعت پنبه (.Gossypium hirsutum L) در استان گلستان به منظور ارائه راهکار جهت افزایش بهره وری منابع،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تجزیه و تحلیل مصرف انرژی در زراعت پنبه (.Gossypium hirsutum L) در استان گلستان به منظور ارائه راهکار جهت افزایش بهره وری منابع :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : بوم شناسی كشاورزی

تعداد صفحات :10

پنبه (.Gossypium hirsutum L) گیاهی منحصر به فرد در زمینه تولید الیاف طبیعی است و علاوه بر تامین مواد اولیه صنایع نساجی با تولید دانه روغنی سرشار از روغن و پروتئین، سهم قابل توجهی در تولید روغن خوراکی برای انسان و کنجاله پروتئینی برای دام داشته و به همین دلیل در اشتغال زائی بخش های کشاورزی، صنعت و بازرگانی نیز نقش مهمی ایفا می کند. به منظور تعیین سهم میزان مصرف انرژی مستقیم و غیرمستقیم اعم از سوخت های فسیلی، نیروی کارگری و ... در برآورد کارآیی مصرف انرژی در زراعت پنبه در استان گلستان که قطب زراعت پنبه ایران محسوب می شود، تحقیقی میدانی در سال 1389 انجام شد. اطلاعات لازم از طریق مصاحبه حضوری با 23 کشاورز پنبه کار كه سطح فعالیت آنها بین 0.5 تا 50 هکتار بود و تکمیل پرسش نامه های فنی و تخصصی توسط محققین گردآوری شد. بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده مقدار کارآیی مصرف انرژی در زراعت پنبه در استان گلستان 1.0986 برآورد شد. نتایج نشان داد که سهم نهاده های مختلف در انرژی مصرفی در تولید پنبه استان متفاوت بود. سوخت تراکتور و سوخت موتور پمپ به ترتیب سهمی برابر با 24 درصد و 30 درصد را به خود اختصاص دادند و به طور کلی، 54 درصد انرژی مصرفی در تولید پنبه مربوط به سوخت گازوییل بود. کودها با 24 درصد و مواد شیمیایی با 13 درصد نیز به ترتیب رتبه دوم و سوم را در مصرف انرژی داشتند. برای افزایش بهره وری منابع آب، خاك و نهاده های شیمیایی و ارتقای کارآیی مصرف انرژی در زراعت پنبه در استان گلستان رعایت توصیه های فنی از قبیل ذخیره سازی مناسب سوخت، نگهداری و کاربرد صحیح ماشین آلات، بهبود عملیات زراعی و مدیریت کوددهی توصیه می شود.
كلید واژه: اقتصاد اکولوژیک، توسعه پایدار، کشاورزی کم نهاده، نباتات صنعتی

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky