توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تكرارپذیری پارامترهای هماهنگی و ثبات الگوی حركت در حین حركات تكراری خم و راست شدن تنه در افراد سالم و بیماران كمردردی دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تكرارپذیری پارامترهای هماهنگی و ثبات الگوی حركت در حین حركات تكراری خم و راست شدن تنه در افراد سالم و بیماران كمردردی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تكرارپذیری پارامترهای هماهنگی و ثبات الگوی حركت در حین حركات تكراری خم و راست شدن تنه در افراد سالم و بیماران كمردردی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تكرارپذیری پارامترهای هماهنگی و ثبات الگوی حركت در حین حركات تكراری خم و راست شدن تنه در افراد سالم و بیماران كمردردی :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم پزشكی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشكی ایران)

تعداد صفحات :13

زمینه و هدف: جهت شناخت سازمان دهی دینامیك سیستم عصبی عضلانی نیاز به ابزارهایی است كه بتوان به كمك ایشان با در نظر گرفتن ابعاد مختلف، آن را بررسی كرد. به نظر می رسد فاز نسبی معیار مناسب تری از سازمان دهی سیستم عصبی عضلانی است. به علاوه در انتخاب یك معیار جهت مطالعات تحقیقی و كاربردهای بالینی فاكتورهای دیگری باید لحاظ شود كه از آن جمله تكرارپذیری آن پارامتر است و تا آن جایی كه اطلاعات موجود است، تحقیقی در مورد تكرارپذیری پارامتر فاز نسبی و انحراف فاز در افراد سالم و كمر دردی در شرایط دینامیك انجام نشده است.روش كار: در این تحقیق 12 فرد سالم و 12 بیمار كمردردی به صورت نمونه گیری غیراحتمالی ساده تصادفی انتخاب شدند و هشت وضعیت آزمون خم و راست شدن تنه را در شرایط متفاوتی از سرعت حركت، راستای آن و وجود یا عدم وجود بار خارجی انجام دادند. تكرار آزمون ها در فاصله زمانی 7 تا 10 روز صورت گرفت. متغیرهای فاز نسبی و انحراف فاز جهت محاسبه هماهنگی و تغییرپذیری بخش های (Segments) لگن، كمر و قفسه سینه مورد استفاده قرار گرفت. تكرارپذیری نسبی با استفاده از ضریب هم بستگی درون گروهی (ICC= Intra class Correlation Coefficient) و تكرارپذیری مطلق با استفاده از خطای معیار اندازه گیری و ضریب تغییرات مورد ارزیابی قرار گرفت.یافته ها: نتایج حاصله نشان دادكه در افراد سالم مقادیر ICC دارای دامنه 0.84-0.53 و در افراد كمردردی به جز سه وضعیت آزمون كه مقادیر ICC زیر 0.5 است. در سایر آزمون ها بین 0.85-0.52 بوده است. مقادیر خطای معیار اندازه گیری (SEM= Standard Error Measurement) نیز برای افراد سالم دارای دامنه 4.8-0.92 و برای افراد كمردردی 5.8-1.2 بوده است.نتیجه گیری: نتایج حاصله نشان می دهد كه فاز نسبی و انحراف فاز پارامترهای خوبی جهت ارزیابی هماهنگی و تغییرپذیری در شرایط دینامیك همانند باربرداری و حركات پیچیده تنه می باشد. هم چنین در تمایز افراد كمردردی از افراد سالم نیز می تواند كاربرد داشته باشد.
كلید واژه: فاز نسبی، تكرارپذیری، حركات غیرقرینه، كمردرد

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky