توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 كیفیت زندگی در بیماران مبتلا به پاركینسون: ارزیابی با استفاده از ابزار اختصاصی سنجش كیفیت زندگی پاركینسون (PDQ-39) دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد كیفیت زندگی در بیماران مبتلا به پاركینسون: ارزیابی با استفاده از ابزار اختصاصی سنجش كیفیت زندگی پاركینسون (PDQ-39)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی كیفیت زندگی در بیماران مبتلا به پاركینسون: ارزیابی با استفاده از ابزار اختصاصی سنجش كیفیت زندگی پاركینسون (PDQ-39)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن كیفیت زندگی در بیماران مبتلا به پاركینسون: ارزیابی با استفاده از ابزار اختصاصی سنجش كیفیت زندگی پاركینسون (PDQ-39) :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم پزشكی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشكی ایران)

تعداد صفحات :9

زمینه و هدف: پرسشنامه اختصاصی سنجش كیفیت زندگی پاركینسون (PDQ-39=Parkinson’s Disease Questionnaire) بیشترین ابزار استفاده شده در سنجش وضعیت سلامتی افراد مبتلا به این بیماری بوده و به طور كلی یك استاندارد طلایی محسوب می گردد. هدف از انجام مطالعه حاضر بررسی كیفیت زندگی با استفاده از این ابزاردر بیماران مبتلا به پاركینسون می باشد.روش كار: این مطالعه به صورت مقطعی با روش نمونه گیری آسان بر روی 200 بیمار مبتلا به پاركینسون مراجعه كننده به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی تهران صورت گرفته است. ابزار به كار رفته نسخه فارسی پرسشنامه سنجش كیفیت زندگی پاركینسون (PDQ-39) بود. همچنین تاثیر شدت و مدت بیماری بر كیفیت زندگی این بیماران با استفاده ازآزمون های آماری تجزیه واریانس (ANalysis of VAriance)، t-test و ضریب هم بستگی اسپیرمن ((Spearman ارزیابی شد.یافته ها : میانگین سنی این بیماران 57.32±10.5 سال بود كه 135 نفر (67.5%) مرد و 65 نفر (32.5%) زن را شامل می شد. بیشتر بیماران (46.5%) در گروه بیماری خفیف قرار داشتند. یافته ها نشان دهنده تاثیر كلی بیماری بر كیفیت زندگی وابسته به سلامت در ابعادی است كه به وسیله پرسشنامه PDQ-39 اندازه گیری شده است. میانگین و انحراف معیار شاخص واحد بیماری پاركینسون (PDSI) 35.17±15.43 بوده است. همچنین در این مطالعه نشان داده شد، مرحله بالینی و طول مدت بیماری تاثیر واضحی بر كیفیت زندگی بیماران دارند.نتیجه گیری: توجه به سایر ابعاد كیفیت زندگی علاوه بر علایم بالینی جهت ارتقا كیفیت زندگی وابسته به سلامت بیماران مبتلا به پاركینسون توصیه می گردد.
كلید واژه: بیماری پاركینسون، كیفیت زندگی، پرسشنامه ارزیابی كیفیت زندگی پاركینسون

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky