توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش معنویت، صفات شخصیتی (پنج بزرگ)، سبک های هویتی، و تاب آوری در پیش بینی عضویت در گروه های معتاد و غیرمعتاد دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش معنویت، صفات شخصیتی (پنج بزرگ)، سبک های هویتی، و تاب آوری در پیش بینی عضویت در گروه های معتاد و غیرمعتاد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش معنویت، صفات شخصیتی (پنج بزرگ)، سبک های هویتی، و تاب آوری در پیش بینی عضویت در گروه های معتاد و غیرمعتاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش معنویت، صفات شخصیتی (پنج بزرگ)، سبک های هویتی، و تاب آوری در پیش بینی عضویت در گروه های معتاد و غیرمعتاد :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

تعداد صفحات :18

زمینه و هدف: پژوهش های زیادی وجود تفاوت بین صفات شخصیتی، سبک های هویتی، تاب آوری و معنویت در افراد معتاد و غیرمعتاد را نشان داده اند؛ اما میزان اهمیت این متغیرها در پیش بینی مصرف مواد و عضویت در گروه های معتاد و غیرمعتاد نامشخص است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش معنویت، صفات شخصیتی (پنج بزرگ)، سبک های هویتی، و تاب آوری در تمییز نوجوانان و جوانان معتاد و غیرمعتاد انجام شده است.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی - مقطعی 60 نفر معتاد و 60 نفر غیرمعتاد شد (25-15 سال) به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. همه شرکت کنندگان، پرسشنامه های صفات شخصیتی (NEO-FFI)، سبک های هویتی، تاب آوری و معنویت را تکمیل نمودند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل ممیز و آزمون t مستقل استفاده شد.یافته ها: در تحلیل ممیز به روش همزمان، %63.5 پراش 10 متغیر پیش بین (مسوولیت پذیری، توافق جویی، برون گرایی، گشودگی، روان رنجوری، هویت اطلاعاتی، هویت هنجاری، هویت سردرگم / اجتنابی، معنویت، و تاب آوری) و در روش گام به گام 59% پراش 4 متغیر پیش بین (هویت هنجاری، معنویت، مسوولیت پذیری، و هویت سردرگم / اجتنابی) برای تنها تابع ممیز از اختلاف بین دو گروه معتاد و غیرمعتاد تبیین می شود. مقایسه ضرایب استاندارد در روش همزمان نشان داد 3 عامل: هویت هنجاری، مسوولیت پذیری و معنویت، بیشترین سهم را در پیش بینی گروه ها دارند. در روش گام به گام ضرایب استاندارد متغیرهای هویت هنجاری، معنویت، مسوولیت پذیری و هویت سردرگم اهمیت بیشتری در پیش بینی سهم گروه ها داشتند. نتایج نشان داد که در روش همزمان، %86.7 و در روش گام به گام 85% از افراد به درستی طبقه بندی شده اند.نتیجه گیری: عضویت در گروه های معتاد و غیرمعتاد را می توان از طریق مولفه های شخصیتی، سبک های هویتی، معنویت و تاب آوری پیش بینی کرد. نمرات بالاتر در سبک هویتی هنجاری، معنویت و مسوولیت پذیری، احتمال عضویت فرد در گروه غیرمعتاد را افزایش می دهد.
كلید واژه: معنویت، شخصیت، هویت، تاب آوری، معتاد

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky